xxx

Tämä aihe sisältää 9 vastaukset, 869 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  avatar Nimetön 11 vuotta, 10 kuukautta sitten.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Nimetön

xxx

0

Itse käännän lahkeesta reunaa jonkinverran sisällepäin ja liimaan sen maitoliimalla tai kontaktiliimalla. Suoraan leikattu lahje on aika tyhmän ja epäsiistin näköinen mielestäni.

0
    Nimetön

xxx

0
    Nimetön

"rsd_xul14" wrote: Joo, itse ajattelin ihan samaa mutta kun semmoiset 8 senttiä ylimääräistä niin voi olla ehkä vähän liian pitkä pätkä kääntää sisällepäin, vai mitä olette mieltä?

Leikkaa vaan vaikka saksilla esim. puolet ylimääräisestä pois ja ei kun liimalla kiinni niin hyvä tulee 🙂

0
    Nimetön

xxx

0
    Anonyymi avatar
    Anonyymi
    Ylläpitäjä

"Divided" wrote: Itse käännän lahkeesta reunaa jonkinverran sisällepäin ja liimaan sen maitoliimalla tai kontaktiliimalla. Suoraan leikattu lahje on aika tyhmän ja epäsiistin näköinen mielestäni.

Kontaktiliima kuulostaa ihan siltä, että lahkeen reuna jää ikävästi kovaksi ja kankeaksi. Kannattaa tarkistaa putkilon kyljestä, että liima on myös nahkalle sopivaa.

0

"Anonyymi" wrote: Kontaktiliima kuulostaa ihan siltä, että lahkeen reuna jää ikävästi kovaksi ja kankeaksi. Kannattaa tarkistaa putkilon kyljestä, että liima on myös nahkalle sopivaa.

Joo, mutta se vain KUULOSTAA siltä, olematta sitä kuitenkaan.

0
    Nimetön

Vanha konsti lyhentämiseen on liimaaminen maitoliimalla jota saa varmaan marketeista. Itse käytin sitä ja liimattu reuna ei kovettunut ainakaan koppuraksi.

0
    Nimetön

"parkman" wrote: Vanha konsti lyhentämiseen on liimaaminen maitoliimalla jota saa varmaan marketeista. Itse käytin sitä ja liimattu reuna ei kovettunut ainakaan koppuraksi.

Samaa mieltä, maitoliimaa vain, se on ainakin todettu hyväksi 🙂 , kontaktiliimasta ei ole kokemuksia…

0
    Nimetön

Muutama vinkki minultakin kun olen hiukan touhuillut nahkavaatteiden kanssa. Eli ne tosiaan voi lyhentää ihan leikkaamalla saksilla koska nahkahan ei rispaannu. Näin tehtynä lahkeen suu jää siis hiukan viimeistelemättömän näköiseksi. saumakohdista n hyvä vahvistaa ommelta muutamalla pistolla ettei sivu ja sisäsauma lähde purkaantumaan. ongelma voi olla että lahkeen suu venähtää jos on hyvälaatuista pehmeää nappa nahkaa. Eli näyttää hiukan trumpetilta.

Jos ne taittaa sisään päin ei paljon yli 4 cm kannata taittaa, koska lahkeet kuitenkin melkein aina kapenee alaspäin näin ollen se taitettu lahkeen suu on siis kehältän lyhyempi kuin se kohta mihin sitä sitten yrittää liimata. Lopputulos ei ole kovin hyvä välttämättä. Yksi hyvä konsti on liiman sijasta sellaine kaksipuoleine vahva teippi. niitä saa vaikka rautakaupoista ja joskus marketeistakin. Se ei ole niin lopullinen eikä sotkuinen homma. Nahka vaatteissa käytettään paljon tuollaista "teippinauhaa" pitämässä saumoja auki, ettei ne pyöristyisi.

Nahkaa voi myös silittää varovasti siltysraudalla lämpö noin 2 pallukkaa.
    Silitys on hyvä/pitää tehdä vaikka voi paperin läpi niin ei ainakaan jää mitään jälkiä nahkaan. Ja aina kannattaa kokeilla jononkin kohtaan ensin mistä mahdolliset jäljet ei näy. Itse olen silittänyt vaimon nahka housuja monta kertaa

Eli lahkeen suun voi ensin silittää sisäänpäin ja sitten noin 1-1,5 cm leveällä kaksipuoleisella teipillä lahje kiinni sinne sisäpuollel

Tässä pari vinkkiä teille 💡
    T Bootslover

0
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.