↑ Palaa kohteeseen Vapaa keskustelu

siivous

Info Foorumit Muut Vapaa keskustelu siivous

Tämä aihe sisältää 10 vastaukset, 963 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Obsession 8 vuotta, 6 kuukautta sitten.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija

kasari
    Jäsen

Hei miten olette hoitaneet netistä ladatut tiedostot jotka olette sitten tallentaneet cd:lle ja kun olette siirtynyt dvd aikaan jää sitten iso kasa cd levyjä tietenkin nahka aiheisia cd juttuja. Eli heitättekö pois vai jaatteko ne eteenpäin. Itselläni on jonkun verran jotka olen ajatellut heittää pois, voin myös harkita postittamista jollekin. Jos kyselette niin aihe piireittäin. tv Kari

Murunda
    Osallistuja (Participant)

Äläpä hätäile 🙄
    Käsittääkseni DVD soitin lukee CD:tä. Kokeile ainakin.

Obsession
    Jäsen

Kyllä mulla ainakin dvd soitin pyörittää poltettuja elokuvia, mutta poltettua musiikkia ei. Kuviahan niiden kyllä pitäs pyörittää mun käsittääkseni
    (en oo omalla etes kokeillut)

Uusimmat dvd soittimet kyllä pyörittävät lähestulkoon kaikenmoiset levyt.
    Kokeile ennekuin hävität 🙂

Kumikarhu

On tietenkin kaksi eri asiaa, tietokoneessa oleva "romppuasema", jolla pystyy ohjelmien avulla katsomaan jos minkäalaisia tiedostoja, ja sitten se "pöytämallinen" DVD-soitin joka on tarkoitettu vain normien mukaisten elokuvien katsomiseen. Käsittääkseni löytyy kyllä kaiken maailman muunnosohjelmia (ilmaisiakin) joilla saa (tietokoneessa) konvertoitua pätkät sellaiseen muotoon että olkkarin dvd-soitinkin ymmärtää niitä.

Obsession
    Jäsen

Mä olen nyt hiukan kartanolla.. 😳 Kyllä mul o tietsikas dvd asema ja sen kautti oon polttanut ja katsonut myös elokuvia niin koneelta kuin olokkarin judeemeilla.. Vasta ostettiin kaverille dvd soitin joka myyjän mukaan pyörittää ihan kaikki mahdolliset tiedostot ja elokuvat, ilman että niitä tarvii muunnella joillakin ohjelmilla. 😕
    Nooh ehkä en enempää tähen puutu kun en nii hirveesti noista tajua

Calitri
    Jäsen

Tuossa on aina se ongelma, että se CODEC on se mikä estää stand-alone soittimia toistamasta niitä elokuvia/musiikkia/yms. Vakiosoittimet, miten tahansa kalliitkin, käyttää aina standardeja purkupaketteja, joita ei välttämättä kaikki paketit oo, kuten RealMedia, Quicktime, WMV, jne. Yks vaihtoehto, mitä kannattaa kokeilla, on polttaa ne CD:t uudelleen VCD levyiks. Siinä ei saa ihan kaikkea kapasiteettiä käyttöön (80min/CD) mutta se muistuttaa silloin sisällöltään VHS-kasettia, eli ei sisällä suoranaisesti codecia vaan pikemminkin raakaraitaa kuten älppärin raita. Toinen vaihtoehto on just nuo konvertteriohjelmat, jolla voi pistää niitä CD:tä useamman yhdelle DVD:lle. Ite suosittelisin tätä versiota, koska siinä voi päättää sen codecin mihin sen haluaa koodata.

shadow
    Jäsen

Mitä tosta ekasta viestistä käsitin niin kasari on siirtänyt CD levyjen sisällön DVD:lle ja nyt on läjä CD levyjä tyhjän panttina. Heittääkkö levyt roskiin vain kuinka? Näin ainakin itse ymmärsin.

Luulisi että ne jollekkin kelpaa. Laita vaikka tonne myydään osastolle ilmoitus että lahjoitetaan postimaksua vastaan tms….

kasari
    Jäsen

"shadow" wrote: Mitä tosta ekasta viestistä käsitin niin kasari on siirtänyt CD levyjen sisällön DVD:lle ja nyt on läjä CD levyjä tyhjän panttina. Heittääkkö levyt roskiin vain kuinka? Näin ainakin itse ymmärsin.

Luulisi että ne jollekkin kelpaa. Laita vaikka tonne myydään osastolle ilmoitus että lahjoitetaan postimaksua vastaan tms….

Hei
    Cd levyistä olisi tarkoitus koostaa joitakin dvd levyjä periaatteessa. Yksi vaihto ento on laittaa ilmoitus ehdotetulla tavalla. Tässä on ajan kuluessa levypino kasvanut ja huomannut että milloika niitä joutaa katsomaan. Täytyy panostaa laatuun ja luopua suuresta osasta keräämistään tallenteista. Sekä
    onko muilla ollut vastaavia ajatuksia ollut ja miten on toiminut. tv kari

tumppu
    Jäsen

Viestiä editoitu.

dude

Kumikarhu

Mut tumppu hei, täähän just on netti?

Obsession
    Jäsen

Kylläpäs tumppu on positiivinen *pusi pusi*

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin