↑ Palaa kohteeseen Latex-asut

Painatus kumipaitaan?

Info Foorumit Fetissit Latex-asut Painatus kumipaitaan?

Tämä aihe sisältää 24 vastaukset, 2,153 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Kumijari 8 vuotta, 4 kuukautta sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija

Kumijari
    Osallistuja (Participant)

Tietääkö kukaan tämän foorumin kumifetisisteistä, saako mistään tilattua kumipaitoja omalla painatuksella?

Honourilla on myynnissä RUBBER LOVER t-paitaa, mutta vain S kokoisena 🙁

http://www.honour.co.uk/catalog/product … ts_id=7272

Tuollainen on mun mielestä tosi hieno. 😛

Kumikarhu

Painatus voi olla vaikeaa, liekö nuo Honourin kuviotkin tehty liimaamalla eri värisestä kumista?

Kumijari

"Kumikarhu" wrote: Painatus voi olla vaikeaa, liekö nuo Honourin kuviotkin tehty liimaamalla eri värisestä kumista?

Sitä eppäilen minäkin, pysyvä painatus jollain värillä voi olla aika vaikee homma kumipaitaan.

Murunda

"Kumikarhu" wrote: Painatus voi olla vaikeaa, liekö nuo Honourin kuviotkin tehty liimaamalla eri värisestä kumista?

Ihan sama kävi mielessä. Tuon jos tekee jälkenpäin itse liimaamalla niin uskoisin että asu ei mene edes käyttökelvottomaksi jos liimaus ei onnistu. Toki se sotkeutuu liimaan ja liimaa ei välttämättä saa kokonaan pois. Epäonnistumiseen voi johtaa oikeastaan vain se että asun pinta on käsitelty kiilloitteella joka estää liiman tarttumisen.

Ostas mahdollisimman ohutta kumia ja liimais siitä haluamansa kuvion, ihme jos ei onnistuisi.

Kumijari

Taidan jättää ihan suosiolla liimailun jollekin jolla on kokemusta ja taitoa, rehellisesti sanottuna jäis multa tekemättä joku hieno teksti paitaan.
    Mun käsityöläistaidot rajoittuu lekaan ja vasaraan 😀

Murunda

"Kumijari36" wrote: Taidan jättää ihan suosiolla liimailun jollekin jolla on kokemusta ja taitoa, rehellisesti sanottuna jäis multa tekemättä joku hieno teksti paitaan.
    Mun käsityöläistaidot rajoittuu lekaan ja vasaraan 😀

Tossa on jo ihan hyvä käsityö taitojen alku 😉
    Oikeasti toi ei juuri sen kummempaa oo kun esikoululaisten askartelu saksilla, liimalla ja paperilla. Toki kumin leikkaaminen on vähän hankalampaa kun paperin mutta kun muutaman niksin ottaa käyttöön niin sekin onnistuu.

Mutta en itse ainakaan näe tollaisia juttuja kovin kiehtovana niin en viitsi edes kokeilla.

Kumijari

"murunda" wrote: Mutta en itse ainakaan näe tollaisia juttuja kovin kiehtovana niin en viitsi edes kokeilla.

Veit jalat suustani 😉

MiaQ
    Jäsen

Hän, joka tekee Heavenly Circuksen kumivaatteet, sanoi kesällä, että hän tekee kumin kuvioinnit silkkipainolla. Heillä oli uudessa mallistossa korsetissa tai sitten se oli mekossa pitsikuviointi, joka siis tehty ilmeisesti tällä menetelmällä.

MiaQ

Kumijari

Laitoin kyselyä tuonne Honouriin painatustekniikasta…jos vaikka vastaisivat…
    Epäilen kyllä että noin isot tekstit voisi olla valkoisesta lateksista liimattuja…kuten ylempänä on jo aavisteltu..

kanji
    Jäsen

Jep, isot tekstit on kumista aplikoimalla tehty, eli liimattu vain kirjaimet päälle. Silkkipainoa on maailmalla kokeiltu mutta ongelma on se että hankauksessa printti kuluu ja ajanmittaan rispaantuu vallan pois. Jotkut harvat merkit kuten HW-Design ja Marquis ovat onnistuneet ratkaisemaan tämän ongelman siten että kuvio tehdään kumin "tekovaiheessa", eli kumiin itseensä painetaan kuvio sitä tehtäessä ja lopullinen printti peitetään transparent kerroksella joten printti jää kumin sisään.

Edit : esimerkki http://shop.fetish-live.com/catsuit-05-p-726.html

Kumijari

Pitänee varmaan alkaa tilailemaan metritavaraa ja uusia paitoja joissa ei vielä ole silikonia…eikai se auta kuin kokeilla mitä siitä askartelusta tulee.. 😆

kumisti

Itse kokeilisin liquidlatexilla painaa tai maalata kumille. Tietysti maalattava pinta pitää olla ehdottoman puhdas liukasteista, rasvoista yms. että tarttuu ja pysyy.

Liquidlatexia kun löytyy hyvä värivalikoima ja ainakin perusvärit joista voi mixata minkä tahansa värisävyn.
    http://www.latexkunst.de/HTML/EN/Intro/ … inSet.html

Hommasin myös melko kallista kultapigmenttiä ja aion jossain välissä kokeilla sitä joko kirkkaan liquidlatexin tai silikonikumin sävyttämisessä.
    http://www.uula.fi/suomeksi/pigmentit.html

Kumijari

Minä en kyllä usko liquid latexin kestävään pysymiseen paidan pinnassa, mitäänhän en mistään tiedä…voin olla väärässä.

Tarkoituksena saada aikaan kestävä paita jollain painatuksella, joka kestää päällä ja alla kirjainten irtoilematta sekä käyttöjen jälkeisiä pesuja. Painatuksen on kestettävä paidan koko elinkaaren laadun kärsimättä, tähän asti mulla on kestänyt päivittäistä käyttöä/pesuja paidat muutamia vuosia.

Onks muuten kellään hyviä ideoita painatukseksi? joku RUBBER LOVER, LATEX LOVER, RUBBER FETISH…ym. teksti….josta selvästi lukija tajuaa mikä olen…paita tulee tietenkin käyttöön myös julkisella paikalla…sehän on selvä 8)

Kumijari

Eipä Honourilta vastata, pitäköön paitansa…

Tuolla toisessa topicissa puhutaan nyt maitoliimasta, kestääkö sellainen liimaus kumipaidan pesemistä haaleassa vedessä saippualla?

kanji
    Jäsen

Kestää! Sellainen liimaus on kestänyt 80 asteen saunassakin kun kerran meni kumifiilistelyiltamat "pikkuisen" överiksi. Hiki tuli ja saumat pitivät 😆

Omissa vaatteissa liimaukset kestäneet joka viikkoista käyttöä ja pesua jo vuosia, välillä saippualla, välillä vain vedellä, välillä pesukoneessa.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 25)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin