↑ Palaa kohteeseen Nahka-asut

Nahkavaatteita Hard Leather Stuffilta; mielipiteitä laadusta

Info Foorumit Fetissit Nahka-asut Nahkavaatteita Hard Leather Stuffilta; mielipiteitä laadusta

Tämä aihe sisältää 13 vastaukset, 1,457 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Leg1 6 vuotta, 8 kuukautta sitten.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija

SuZiC
    Jäsen

Hei kaikki! Koitin hakea aiemmista keskusteluista, josko siellä olisi puhuttu kyseistä firmasta mutten löytänyt. Eli onko kyseinen saksalainen toimittaja tuttu kenellekään? Ja jos on, niin olisi mukava kuulla mielipiteitä laadusta ym. Olen etsimässä kauppaani nahkavaatteita, ja tuolta saisin varsin kohtuulliseen hintaan niitä tarjolle; eli asiakkaalle samaan hintaan kuin heilläkin. Ja nyt siis kaipaisin mielipiteitä siitä, ovatko hintansa väärtejä. Tämä kauppa on kyseessä: http://www.cowboyboots.de/

Laittakaan kommentteja myös valikoimasta, jos kokemuksia ei ole, kiitos!!

Kiitos etukäteen!
    Susanna

MaskMan
    Osallistuja (Participant)

Liian erikoista/goottihenkistä jne. sanos muija. 🙂 Et onko tollasille tosiaan kysyntää Suomessa, se kannattaa miettiä.

SuZiC
    Jäsen

Mulla on pääasiassa goottihenkisiä vaatteita myyvä kauppa, siksi olen etsinyt vähän tuollaisia erikoisempia mallistoja. Kauppaan on kyllä tulossa "normaalimpiakin" nahkavaatteita; takkeja, housuja, hameita yms. Mutta jos muija (mikä kutsumanimi;) on tuota mieltä, niin entäs itse? Ja onhan tuolla joitain vähän perinteisempiäkin malleja.. ainakin omaan silmään:)

Leg1
    Jäsen

Onhan meitä monenlaisia ihmisiä (onneksi) ja Suomessakin on gootteja ja olihan tuolla vaatetta moneen makuun 😉

Mutta,tuohon Susannan kysymykseen.En osaa siltä osin vastata,kun en ole tuolta minäkään tilannut,mutta noin yleisesti kannattaa kiinnittää huomiota,että nahkahan on luonnonmateriaali,siis ikäänkuin elävä ja jokainen vaate on varmaan hiukan "yksilö" pinnaltaan.Sellaisen olen todennut,että kaikkein halvimmissa nahkavaatteissa,nahat on valikoitu huonommin ja laatu eroja on paljon esim. eri housu pareissa.

Toinen juttu,mitä selvittäisin ennen ostosta,että minkä eläimen nahkaa pukine on.Kaikki esim. sian nahasta tehdyt vaatteet,mihin olen törmännyt,jättäisin suosiolla ostamatta.Ovat olleet paperimaista,ohuehkoa,ei kovin laadukasta ja täynnä pieniä "reikiä" kun sialla on paksut karvat 🙂

Naisten valmiit vaatteet on usein lammasta ja se on tavallisesti hyvää,hienoa nahkaa.Miesten tamineita tehdään paljon naudasta,usein paksumpaa ja laatu eroja on ja eri martiointeja.Sitten on nämä eksoottisemmat,poro,hirvi,pukki,mutta en usko,että noista tehtyjä löytyy Saksasta.

Omistin joskus hevosen nahasta tehdyn takin ja se vasta kauhea oli 😀 Todella paksua nahkaa ja ihan kuin pelti haarniska päällä.Tietenkin nahan laatuun vaikuttaa myös,miten se on käsitelty ym. mutta noin pääsääntöisesti tiedustelisin tuolta Saksasta,minkä eläimen nahasta vaate on tehty,jos sitä ei lue kuvauksessa.

Muuten kyllä uskaltaisin tuolta varmaan ostaa.Muutamat housut mitä kurkkasin,vaikuttivat äkkiseltään varsin hyviltä hinta/laatusuhteeltaan.

TTT

Kyseisestä putkasta ja monesta muustakin tuli tonne yleisiin kirjoiteltua. On mun käsityskyvyn ulottumattomissa miten noiden sotasankareiden kanssa voisi mitään bisnestä tehdä ja kannattaako sitä riskiä ylipäätään ottaa. Niiltä kun ei tunnu saavan tavaraa rahallakaan. Lähtisin itse siltä pohjalta, että kun tavara on ensin todettu myyntiin kelvolliseksi, sovittaisiin sen jälkeen toimitusajasta niin ettei varmasti jää epäselvää, ja aikatauluista lipeäminen olisi sanktioitu niin kovalla kädellä ettei jättäisi vaihtoehtoja. Siihen se mun projektina varmaankin tyssäisi. Toinen hyvin keskeinen periaate olisi olla koskaan lupaamatta omille asiakkaille mitään mikä perustuu heikäläisten lupauksiin. Se tie olisi hyvin lyhyt. Koskisi siis kaikkia osapuolia joiden geeniperimä on vähänkään saksalaista laatua. Siellä tuntuu olevan jonkinlainen virheeksi tulkittava mutaatio liikkeellä, joka aiheuttaa eri tavoilla ilmenevää kädettömyyttä. Poikkeuksia voi toki olla ja kaikki sujua ihan ok, mutta onhan tässä maailmassa kaikkea muutakin kummallista.

SuZiC
    Jäsen

Kiitos Leg1 nahkainformaatiosta. Itsellä nahkatietous perustuu enemmäkin musta tuntuu -kokemuksiin, ja viestisi innoittamana kävin internetin ihmeellisessä maailmassa perehtymässä asioihin lisää. Ja omat kokemukset olivat kyllä varsin linjassa tuon kirjoittamasi kanssa. Suurin osa nahkavaatteistani (hameen, housut ja mekot sekä yksi jakku) ovat olleet srllaista pehmeää, oikein mukavan tuntista, ja siis mitä ilmeisimmin lammasta. Yksi täyspitkä goottihenkinen laajahelmainen takki oli sitten paljon raskaampaa ja tukevampaa nahkaa eli sen luokittelin naudaksi, ja ainakin siinä mallissa se oli oieka valnita (ja tämä takki oli juurikin tuolta Hard Leather Stuffilta). Kirjoiti tuossa viestissäsi martioinnista, se on itselleni hieman epäselvä käsite. Olisiko joku niin ystävällinen, että valaisisi minua tässä asiassa, suurkiitos jo etukäteen!

Kiitos TTT myös sinulle kun kirjoitit kokemuksiasi. Itse en ole saksalaisten kanssa kauppaa tehnyt (yksityisenä enkä putiikin kanssa), joten omia kokemuksia ei ole, joten tämä oli hyvä tietää. Goottivaatepuolelta olen kuullut paljon negatiivista nimenomaan toimitusongelmien ja viesteihin vastaamisen (ja yleensäkin tiedottamisen) osalta niin ikään saksalaisesta X-tra-X:sta. No, tein tuonne Hard Leather Stuffiin nyt koetilauksen, katsotaan miten sen kanssa käy… Oletko TTT siis itse tilannut tuolta, eli onko sinulla kertoa mielipiteitäsi (nahka)vaatteiden laadusta (en ole ainakaan vielä kuullut nahkavaatteista moitteita, monista muista kylläkin)?

TTT

En tilannut nahkakamppeita silloin enkä ole niitä ennenkään tuolta tilannut, joten en osaa sanoa just tohon mitään. Toisaalta en kyllä mitään saanutkaan kun yritin heiltä väkisin ostaa. Se on vaan joskus niin hämmästyttävää, miten vaikeaa voi rahalla ostaminen olla. Mulla on nytkin eräässä saksalaisputkassa tilaus sisällä, ollut 11.11 lähtien, eikä ole lähetystä näkynyt vaikka on ihan peruskrääsää. Se vaan on tätä niin kuin kuu taivaalla.

Leg1
    Jäsen

Tuosta martioinnista hiukan valaisua.Joku osaisi tämän varmasti hienosti ja laajasti selittää,mutta se tarkoittaa yksinkertaisesti kuvioiden painamista nahan pintaan.Lammas nahassa näkee yleensä vain sellaisia hienoisia uurteita,tai usein nahka on hyvin sileää,eli ei juurikaan martioitua.Vuodissa on myös luonnostaan uurteita ja jos en väärin muista,niitä voidaan poistaa nahan käsittelyllä.

Nahka huonekaluissa näkee tavallisesti voimakasta kuviointia.Se tekee nahasta elävämmän näköistä,mutta henkilökohtaisesti en pidä vaatteissa hyvän näköisenä kovin voimakasta martiointia.Makuasia tämäkin.Hiukan on sopivasti 🙂

jepe
    Jäsen

Katselin housuja mutta laatu näyttää jo kuvissa surkealta en tilaisi muita en jaksanut katsoa.

Leg1
    Jäsen

Perusteluja…millä tavoin surkealta?Juu,anilliinia ei ollu varmaan juu 😈

speedy
    Jäsen

On tullut aikoinaan tilattua X-Tralta yhdet nyörinahkahousut ja ne ovat ks. puulaakin tekemät, aika paksua nahkaa ja melko jäykät jalassa ja pinta sellainen "röpöläinen" eivät ainakaan lammasta

Leg1
    Jäsen

"speedy" wrote: On tullut aikoinaan tilattua X-Tralta yhdet nyörinahkahousut ja ne ovat ks. puulaakin tekemät, aika paksua nahkaa ja melko jäykät jalassa ja pinta sellainen "röpöläinen" eivät ainakaan lammasta

Tuota noin…siis minkä puulaakin tekemät 😯 Kyllä nämä taitaa enimmäkseen tulla tuolta Pakistanista ja muista halvan työn maista.

En ole törmännyt vielä ensimmäisiinkään lampaasta tehtyihin nyörihousuihin,enkä itse sellaisia huolisikaan.Minusta lammas "hienompana" nahkana sopii paremmin naisten nahkavaatteisiin.Ja tämä oli vain minun mielipiteeni,ei tarvii ottaa kenenkään palkokasvia nenuun 🙂

speedy
    Jäsen

joo tarkoitin nyörietumusta (pahoittelen huonoa artikulaatiota), ovat kyllä hard leather stuffin merkillä mutta missä ikinä lienee tehtykään, itse kylläkin pidän pehmeästä nahasta, on tullut yhdet aikoinaan Lontoosta ostettua ja ihan mukavat yllä eikä tästä vedetä mitään sieraimeen on vain hienoa että erillaisia mielipiteitä muutenhan tää maailma olis aika tylsä paikka

Leg1
    Jäsen

Onhan sitä pehmeää nahkaa muutakin,kuin tuo kyseinen lammas.Riippuu niin paljon nahan käsittelystä.Monilla on se virheellinen käsitys,että paksumpi nahka on yhtäkuin kovaa ja kankeaa(lue: huonoa) nahkaa.Esimerkiksi hyvälaatuinen vasikan tai naudan vuota on minusta parasta vaatteisiin ja varsinkin moottoripyörä käyttöön.Lampaan nahalla on myös taipumus venyä ja vanua,eikä se ohuempana laatuna ole hirmu kestävääkään.

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin