Palaa kohteeseen Nahka-asut

Mitä on pervous?

Info Foorumit Fetissit Nahka-asut Mitä on pervous?

Merkitty: ,

Tämä aihe sisältää 12 vastaukset, 9 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Murunda 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten.

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija

Nimetön

Tuli taas tarve tuoda ajatuksia julki näin kirjoittaen, vaikkakin sivistynyt ulosantini onkin ajoittain satamajätkän tasoa. SKS(suomalaisenkirjallisuuden seura) tuskin tulee jakamaan stipendiä tästä mutta nyt tulee asiaa.

Pyytäessäni tuonne leffaan seuralaista, särähti korvaani tai mieleeni nahkapervo. Mikä se on ja mitä se pitää sisällä? Millainen on ihmisen ajatus kun se sanoo sen tai kuulee sellaisen  termin?

Meitä on erinlaisia ihmisiä tässä maailmassa, kuka tykkää autoista , kuka nahasta/kumista. Mutta missä vaiheessa siitä tulee perverssiä ja kuka sen määrittää? Onko se yhteiskunta tai ympärillä oleva yhteisö/perhe/ystävät?

Maailma on muuttunut paljon sallivammaksi kuin 20-30 v sitten. Homous tai sukupuolipoikkeavuudet parisuhteissa on hyväksyttävämpää kuin ajassa taaksepäin palatessa.

Muoti on myös tehnyt ajatuksista vapautuneempia, ei tarvita kuin Lenita Airisto tyylikkäässä nahka-asussa tai Linda Lampenius pvc-catsuitissa johonkin esitteeseen keikkumaan. Kun siinä on muodin tai yhteiskunnan hyväksyntä, on se ymmärrettävää.

Seksuaalista poikkeavuutta ei kuitenkaan pidetä yhteiskunnallisesti hyväksyttävänä. Se rikkoo perinteisen perheidyllin. On vaikea kuvitella perhettä, jossa isä lähtee pe iltana tyttöilemään kinki- bileisiin. Se on erittäin vaikea yhdistelmä. Siksi monet tranvestiitit ovat hyvin yksin. Tämä noin  kärjistetysti.

Mutta onko fetismi pervessiä ja kuka sitä voi sanoa pervessiksi. Mielestäni tavalliset ihmiset ovat perverssejä, koska tuomitseminen on aina mielestäni sairasta. Mikäli fetismillä vahingoitetaan psyykkisesti tai fyysisesti jotakuta, muuttuu se sairaaksi. Mitä se vahingoittaminen sitten tarkoittaa tai sen ilmeneminen, tarvitsee oman pohdiskelun.

Nykyaikainen ihmisen tulisi kyetä ottamaan kanssaihmiset huomioon sukupuoleen, väriin, seksuaalisuuteen, taloudelliseen asemaan, rotuun tai ikään katsomatta. Me kaikki tiedämme että näin ei kuitenkaan tapahdu. Me ihmiset teemme luokituksia ja lokerointeja omaan ympäristöömme heijastaen. Tai myös omien opittujen käytöstapojen ja käyttäytymismallien perusteella on helppo tuomita. On paljon vaikeampaa nähdä erinlaisuus hyväksyttävänä.

Sitten on se kuuluisa kaksinaismoralismi. Täälläkin olen törmännyt siihen. Huudellaan pervoa, vaikka itse ollaan rekisteröityneenä tänne. Katsotaan muiden ulosantia, muttei nähdä omaa toimintaa. Onko se kateutta tai mustasukkaisuutta, kertokaa te jotka tunnistatte itsenne tästä toimintamallista. Yritän ymmärtää.

Kaapissa olo on hankalaa, se ahdistaa ja vie varmasti myös voimavaroja. Koen etten oikeastaan koskaan ole ollut varsinaisesti kaapissa mutta kinkiyden ja fetismin löytäminen on ollut erittäin vapauttavaa. Ja tunne siitä ettei ole yksin ,vaan on ihmisiä jotka pystyvät jakamaan sama tunteen kanssani. Se on hieno tunne. Ihminen on laumaeläin puhutaan sitten musiikista tai fetisseistä.

Kuka sitten voi sanoa pervoksi? Täytyy tietää ,että tätä termiä voi käyttää siten ettei loukkaa toista. Itselläni suurin loukkaus ,on ollut kun toinen nahkaan mieltynyt ihminen on kutsunut minua pervoksi. Lapseni jos nimittävät minua siten ,tiedän sen tulevan sydämestä ja se sanotaan ymmärtävästi rakastaen. Todelliset suurisydämiset eivät käytä tuota termiä koskaan toisesta sellaisesta jota itse ovat. Näille voin sanoa antavani kuitenkin suuren arvon, monessa mielessä.

Ulkopuolinen ( lue: vanilja) jos kutsuu minua pervoksi, otan sen joko ignooraten tai suurena kohteliaisuutena, riippuen sanojasta. Minusta erinlaisuus on rikkaus, joka joko antaa tai ottaa, se on pitkälle omasta asenteesta kiinni.

Jos joku esittelee itsensä pervona, siihen ihmiseen olen aina halukas tutustumaan. Sellainen ihminen on tehnyt matkan itseensä. Avarakatseisesti.

Pervosti hyväksyvä

HorseHide the leather mom

Admirer
    Osallistuja (Participant)

Kysymykseen; Mitä on pervous?; en osaa vastata mutta lampaanhoidosta tiedän seuraavaa:

Tänne on rekiströitynyt myös vaniljaa edustavia henkilöitä, näin oletan, koska sivuston aihepiiri käsittelee pukeutumista tiettyihin materiaaleihin.
    Tälle ryhmälle kinki-genre voi olla pervoa myös sanan negatiivisessa tai ainakin vieraassa merkityksessä.
    Ymmärrän hyvin jos tällainen henkilö ei halua leimautua BDSM- tai seksuaalivähemmistöyhteisöön kuuluvaksi.
    Hän voi olla läsnä vain, koska on kiinnostunut nahka, latex tai PVC vaatteista. Tämän myötä joku voi löytää itsestään uusia ulottuvuuksia tai yhtä hyvin olla löytämättä. Arvostettu ja tervetullut jäsen hän on joka tapauksessa.

Moni toteutaa itseään täysin rinnoin vain pukeutumalla esimerkiksi nahkaan ja uskaltautumalla ihmisten ilmoilla saaden siitä kaiken sen tyydytyksen mitä kaipaakin. Piiskan mukaan otaaminen edes ajatuksen tasolla voi olla liian pervoa eikä siinä ole mitään pahaa tai hävettävää.

Nahka

Asia tekstiä jälleen. Niinkuin horsehide tuossa ylempänä kirjoitti niin maailma on muuttunut avoimemmaksi. Siltikin ajatus siitä että tuolla on pariskuntia jotka ovat olleet yhdessä vuosi kausia, eikä vieläkään toinen osapuolista ole saanut sanotuksi toiselle, että kuules jos leikittäisiinkin vähän roolileikkejä. Surullista ja säälittävää samaan aikaan. Luulisi että juuri sille toiselle uskaltaisi (ja kannattaisi sanoa). Mutta kai se leimaantumisen pelko on liian kova. Siitäkin huolimatta ettei ole ikinä edes leikkinyt -otetaan nyt vaikka juurikin ne roolileikit asia- tiedetään sanoa että se on pervoa, kinkyä ja ettei sovi harrastaa moista ja kukas ne yleensä näin sanoo; he jotka eivät ole edes harrastaneet mitään ‘pervoa’. He jotka eivät tiedä millaista nautintoa siitä voi parhaimmillaan saada. He joiden kohokohta seksuaalisessa mielessä on yleensä lauantaisin saunan jälkeen.

Nimetön

Admireriä ohimennen sivaltaen…lampaankasvatus se vasta kipeää hommaa on? . Kysy vaikka skotlantilaisilta tai islantilaisilta.

T . Yks joka kasvatti lampaita syntymästä ruokapöytään

nahkahousu58

Jos olisin yhtähyvä kirjoittaja kuin HorseHide tai edes hyvä niin olisin kirjoittanut tälläisen kirjotuksen itse. Hyvä ja todella asiallinen kirjoitus.

Tällaisia kirjoituksia Foorumi tarvitsee.

Nahkamies Nahkamies

Olen jo pitempään vakavasti miettinyt, että onko se sairaus minussa, se, että olen omalla persoonallisella tavallani mieltynyt mustiin, AITOa nahkaa oleviin vaatteisiin ja (etenkin nuoriin ja nuorenoloisiin ihmisiin, lähinnä nuoriin ja nuorenoloisiin, eroottisseksuaalisesti hemaiseviin miehiin) niihin ihmisiin, joita silloin tällöin (liian harvoin) näen juuri sellaisiin vaatteisiinsa pukeutuneina? Nyt jo omakin kokemukseni on, että kyllä kaikki himot ja halut iän yhä pitemmälle ja pitemmälle kartuttua, yleensä lievenevät siten, että sen itse omasta itsestään huomaa, varsinkin kun itse kukin miettii sitä, että miten tietyt asiat ja ilmiöt itse koki vielä joitakin vuosia sitten.

Itse olen kyllä itselleni valmis myöntämään ja hyväksymään, että varsinkin vielä vähän aikaisemmin voimakkaammin kokemani ja fyysispsyykkiseroottisseksuaalisesti tuntemani fetismini mustiin, AITOa nahkaa oleviin vaatteisiin ja niihin pukeutuneina näkemiini ihmisiin on sairaus, joka vähitellen, vaikkakin hitaasti, pikkuhiljaa löyhentää otettaan minusta. Halusin tässä kirjoituksessa käyttää minun asiastani sanaa “sairaus”, sanan “pervous” asemesta.

Halusin kertoa tässä vain omasta asiastani ja siitä, että miten olen sen vuosia, jo yläkouluikäisestä asti kokenut ja mitä nyt näin vuosikymmeniä myöhemmin, tätä nykyä 53-vuotiaana miehenä (65kg, 177cm) tästä asiastani ajattelen.

En halunnut (enkä ehkä myöhemminkään halua) kertoa tai spekuloida, että miten joku muu ihminen tai miten jotkut toiset ihmiset mahdollisesti jonkun tietyn materiaaliin liittyvän fetissinsä ovat kokeneet ja kokevat.

Toivon, että olette niin ystävällisiä tai ainakin toverillisia ja viitseliäitä minua kohtaan, että jaksatte nähdä itse kukin sen vaivan, että kommentoitte nimenomaan minun “tapaustani” ja minun ajatuksiani, kokemuksiani ja tuntemuksiani omasta “tapauksestani”. Kiitän teitä, jotka kommentoitte “tapaustani”, jo etukäteen, syvästi ja kiitollisin mielin. Kiitos!

i

Nimetön

Hyvä Nahkamies,

Kuullostaa siltä että elät vahvasti kaksinaismoralistisessa yhteisössä. Tuntuu pahalla käyttäessäsi termiä sairaus, koska se EI sitä ole ellei ympäristö ja opitut vaikutteet ole muokanneet sitä mieleesi sellaiseksi. Mikäli näin on se on hyvin surullista.

Tämä nahkaan/ kumiin pukeutuminen  tai siitä kiihoittuminen ei kuitenkaan vahingoita ketään. Vai vahingoittaako?

Mietin, että olet kenties yksin siellä missä sitten oletkin asiasi kanssa ja tämä on kenties ainoa kanavasi tuoda asiaasi julki, toivottavasti näin ei ole tässä nyky-yhteiskunnassa.  Jos otetaan kuitenkin huomioon että Toukokin pääsi vasta vanhemmalla iällään nauttimaan enemmän siitä mitä hän todellisuudessa oli. Eikä täällä suomessa.

Luen tekstistäsi(tai näin ymmärrän), että koet asian siten että haluaisit olla tavallinen ihminen, ilman fetissiä tai seksuaalista suuntautumistasi, onko näin? Oletko pohtinut miksi haluaisit sen asian olevan toisin?

Ole ylpeä siitä mitä olet muiden ihmisten mielipiteitä välittämättä. Se että joutuu olemaan jotain mitä ei ole, on aina pahan olon alku ja ei johda mihinkään.  Toivon sinulle voimia ristiriitaisten tunteiden käsittelyyn ja prosessoimiseen.

nahkahousu58

Vuh,mikä kirjotus jälleen,HorseHideltä.

Nimetön

Tylsä sana tuo “pervo”, joka viittaa poikkeavuuteen. En käytä sitä kenestäkään, en edes itsestäni. Muistakaa: jokainen ihminen on yhden hengen vähemmistö, ja sellaisena kaikista muista poikkeava.

Ja Nahkamiehelle sanon, että ei sinun ominaisuuksillasi pääse missään tapauksessa sairaan kirjoihin. Homoseksuaalisuus on ominaisuus, ja jos viihtyy nahkavaatetuksessa, mitä sitten? Ja jos nuo jutut yhdistyvät, niin sitten on nahkahomo, eikä kenelläkään luulisi olevan mitään valittamista.

Minusta on jo jonkin aikaa tuntunut, että olen asettanut nahkafetissin jopa sukupuolen edelle. Nahkadiggari on kiinnostava, olkoon nainen tai mies.

jaketheman

Hyväksyttävää on ainoastaan se, että harrastetaan seksiä lauantaina, saunan jälkeen, pimeässä. kaikki muu on pervoa.

altxboy

Mikä sitten on liian pervoa pukeutumista normaaliin perhe-elämään? Tämä mietityttää ainakin omassa perheessä…

Monelle fetish henkisten vaatteiden käyttö on osa seksuaalisuutta, toisille taas ei. Viime aikoina fetish henkiset vaatteet ovat yleistyneet varsin paljon julkimoidenkin vakiogarderoobeissa ja hyvin harvoin niitä julkkisten pukeutumisessa pidetään millään tavoin pervoiluna.

Missä menee raja, että fetish henkinen vaate on liian pervoa ollakseen sopiva esim lasten nähtäväksi? Ovatko nahkalegginsit naisella liikaa? Tuskinpa. Entäpä nahkahousut miehellä? Ovatko latex legginsit naisella pervot? Entäpä latex-farkut miehellä? Onko latex-kissapuku naisella (tyyliin Project-L) liikaa lasten nähtäväksi? Entäpä kissapuku miehellä kaasunaamarin kanssa? Viimeinen taitaisi ainakin jo mennä rajan yli…

Nimetön

Hyväksyttävää on ainoastaan se, että harrastetaan seksiä lauantaina, saunan jälkeen, pimeässä. kaikki muu on pervoa.

Kulminoitunutta sarkasmia oletan tämän olevan? On ihmisiä jotka todella näkevät asiat tuostakin vinkkelistä. Suotakoon se heidän elämäänsä jos paremmasta ei tiedä eikä halua tietää.

Murunda

Pervoushan on sitä minkä ajattelee pervoksi. Jollekin ei mikään ole pervoa kun taas joku mieltää suutelemisen pervoksi. No, ehkä pervoon suutelemiseen tarvitaan ainakin “epäsopiva paikka”. Pervous on henkilökohtaista yleistä pervokäsitettä ei pitäisi olla olemassa. Enemmistön mielipide on asia erikseen, mutta pitäkööt enemmistö oman mielipiteen ja antaa eri tavalla ajattelevien pitää myös oma tyylinsä 🙂 Kaikki voittaa 😉

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin