↑ Palaa kohteeseen Nahka-asut

Mistä mittatilausnahkavaatteita?

Info Foorumit Fetissit Nahka-asut Mistä mittatilausnahkavaatteita?

Tämä aihe sisältää 8 vastaukset, 1,168 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  jepe 6 vuotta, 9 kuukautta sitten.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija

Senshi
    Jäsen

En jaksanut kahlata koko kirjastoa läpi, olen laiska ja kysyn suoraan: Mistä saisi emännälle mittatilauksena laadukkaita nahkavaatteita? Saa olla Suomesta tai muualta, mutta itse en ole tätä materiaalia niin harrastanut, joten olen täysin lähtöpisteessä. Apuva?

Shinyboy
    Jäsen

Voin suositella Nahka-M Mettistä, joka tekee mittatilaustyönä housuja, hameita, mekkoja…jne. Voit itse valita haluamasi nahkamateriaalin useista erilaisista nahkamateriaaleista. Ollaan yhdet housut sieltä teetetty, lisäksi yksiä housuja on korjailtu ja suunnitteilla on uudet housut + hame mittatilaustyönä. Tämä on siis yksi paikka josta saa mittatilaustyönä laadukkaita nahkavaatteita, joku muu varmaan tietää muita paikkoja suomessa joissa on tullut asioitua 🙂

Nahka-M Oy Mettinen (päätoimipaikka, eli tänne kannattaa ensisijaisesti mennä koska ompelija + nahkamateriaalit on tässä liikkeessä niin tulee heti kerralla kuntoon asiat, kannattaa ihan soittaa ja tiedustella hintoja ja mittatilaustöitä.)

Puutarhakatu 8, 33210 TAMPERE

Puh: 03 222 3311
    Ma-pe 10-18, la 10-15

Puh: 03 437 7805
    Ma-la 10-18, su 12-18

NAHKA-M OY METTINEN
    Kauppakeskus Tuulonen Pohjoistentie 70, 14820 TUULOS

Puh: 03-633 2580
    Ma-la 10-18, su 12-18

jepe
    Jäsen

enpä menisi mettiselle jos korkeaa laatua haluaa ja nahat on tsekattava itse ,todella vaikea homma jos meinaa upeat saada mettisellä kyllä ns mummojen yksinkertaiset housut onnistuu . mutta jos pitää olla todella istuvat ja upeat tikkaukset ja tarkasti tehdyt yksityiskohdat niin mene johonkin jolla on näyttää millasta jälkeä tulee ja teetä koempelu valitsemastasi nahasta sitten sovitus housujen tekoon kankaasta. Kun suomesta ei meinaa upeaa housunahkaa löytyä millään aina on kiiltoa liikaa tai martiointia ja nättejä ruskean sävyjä kun ei löydy .Voi päästä helpommalla kun löytää sopivat netistä tai ulkomailta saksasta englannista ranskasta .Jos joku tietää niin kertokaa,monesti oon pettyny teettämishommiin. ( exclusive damen desingner lederhose dolce & gabbana G 34-eBay.ch )

heppu71
    Osallistuja (Participant)

"jepe" wrote: enpä menisi mettiselle jos korkeaa laatua haluaa ja nahat on tsekattava itse ,todella vaikea homma jos meinaa upeat saada mettisellä kyllä ns mummojen yksinkertaiset housut onnistuu . mutta jos pitää olla todella istuvat ja upeat tikkaukset ja tarkasti tehdyt yksityiskohdat niin mene johonkin jolla on näyttää millasta jälkeä tulee ja teetä koempelu valitsemastasi nahasta sitten sovitus housujen tekoon kankaasta. Kun suomesta ei meinaa upeaa housunahkaa löytyä millään aina on kiiltoa liikaa tai martiointia ja nättejä ruskean sävyjä kun ei löydy .Voi päästä helpommalla kun löytää sopivat netistä tai ulkomailta saksasta englannista ranskasta .Jos joku tietää niin kertokaa,monesti oon pettyny teettämishommiin. ( exclusive damen desingner lederhose dolce & gabbana G 34-eBay.ch )

Rohkenen olla eri mietlä siitä, etteikö Suomesta löytyisi asiallisen upeaa ja laadukasta housunahkaa. Kokemuksesta voin myös todeta, että kyllä nahka- ja turkisalan ammattilaiselta housujen teon pitäisi onnistua omien mieltymysten mukaan. Ongelmana tosin on, että mittatilaustyö ei todellakaan ole halpaa. – Itse teetin noin kuukausi sitten mittatilaustyönä nahkahousut turkisateljeessa. Housujen malli on perinteinen miesten housu, mitä ei tunnu enää löytyvän mistään, tai jos löytyykin, niin housut ovat sitten aivan liian löysät. Juuri tämän takia päädyin mittatilaushankintaan. Loppujen lopuksi housujen hinta oli pienempi kuin esimerkiksi Friitalan miesten nahkahousujen vähittäismyyntihinta. Housujen nahkaksi suositeltiin himmeää Ahlskogin poronappaa, mikä osoittautui juuri oikeaksi valinnaksi. Ei liikaa kiiltoa, itse asiassa ei juuri ollenkaan. eikä myöskään martiointeja, vaan tasainen himmeä pinta. Myös mitoitus onnistui paremmin kuin olin odottanut, eli housut ovat todella istuvat, ei llian löysät eikä myöskään ultrakireät. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ko. ateljeen tekemään työhön.

Onhan tietenkin niinkin, että kaikki liikkeet tai ompelijat eivät ala tekemään miehille nahkahousuja, mieluummin tehdään takkeja ym. Liekö housut koetaan liian intiimiksi vaatekappaleeksi? Netin kautta tilattaessa on se ongelma, ettei ennen ostopäätöstä ole kokeilumahdollisuutta. Kaikille, joilla on käynyt mielessä hankkia mittatilaustyönä nahkahousut, antaisin ohjeeksi vertailla eri liikkeitä ja nahkaompelimoja keskenään ennen teetättämistä. Kannattaa vertailla hintoja ja palveluhalua eri liikkeiden kesken. Monesti alan liikkeillä on myös esittää referenssejä aikaisemmista töistä. Ja loppujen lopuksi, jos kysyttäessä esiintyy asiallisesti ja antaa selkeän kuvan siitä, että on tosissaan hankkimassa haluamansalaiset housut, niin kaupat kyllä yleensä syntyvät, koska raha ratkaisee loppujen lopuksi kaiken. Yrittäjillä ei nimittäin ole juuri mahdollisuuksia kieltäytyä tarjotuista työtilauksista. Alan osaajia todellakin löytyy Suomesta.

LeatherJ
    Osallistuja (Participant)

Onhan sitten Maritsa. Minulle tehnyt paritkin housut ja muunnellut muitakin vaatekappaleitani. Tekee intiimempiäkin vaatekappaleita.
    maritsa ät nicefactor piste fi

Leg1
    Jäsen

.

jepe
    Jäsen

Onko kartim oy sama kuin käsinleikkaamo kartim koitin katsella netistä mutta ei siellä löytynyt nahan myynnistä mitään mainintaa? Jos joku tietää niin kertokaa mistä saa tällä hetkellä naudan vuotaa 1.1–1.2mm
    paksuisena jossa aniliini pinta himmeä kiilto tai ns rasvanahka ei martiointia väri musta ruskea ei poroa ei lammasta ei hirveä
    vaan nautaa, tämä kun selviäisi niin voisi alkaa miettiä teettämistä jos värisävy hyvä. ps mataako tulla vastauksia.

Leg1
    Jäsen

.

jepe
    Jäsen

Anteeksi jos olen edelleen sitä mieltä että suomesta ei näyttävää asustenahkaa nautana löydy koska se on kallista ja nahkatukkurit vieroksuvat sitä hinnan ja pienen kysynnän takia . läpivärjätyssä aniliinissa on oltava nahan laadun ensiluokkainen koska sitä ei ole peitetty paksulla maalikalvolla ja joka vuodassa on ns löyhiä ja tiukkoja alueita joka lisää myös hylättävien neliöjalkojen määrää.Löyhät alueet erottuvat pintapuolelta ja erityisesti haljaspuolelta karkeampana nämä kohdat ovat hyvin alttiita liialliselle venymiselle. Pidän tästä laadusta siksi että se ei ole synteettisen näköinen koska siina erottuu nahan luonnolliset juomut niinkuin jokaisella on esim kämmenpuolella eikä ole nyöskään pilattu liialla käsittelyllä. Edellämainitut seikat ovat hintaa nostavia tekiöitä hylky % on hyvin suuri ,nahkaa kuluu myös leikkuuvaiheessa hieman enemmän jos haluaa esim housujen eukappaleen yhtenä palana siis ei poikkisaumaa polven kohdalle .Ulkomailta olen saanut tällaista nahkalaatua pieniä eriä pakistan afrikanmaat . Kun edellä kerroin hylkyprosentin olevan suuri niin miksi nämä maat kuten pakistan haluaisivat myydä suuria määriä hyvää laatua ulos .sehän olisi heidän elinkeinoltaan pois koska kyseisistä laaduista on heidän omalla tellisuudellaan myös pulaa. Olen melko varma että esim mettisellä ei ole intressejä saati kanavia hannkkia yksiä housuja varten tällaista nahkaa kun moni ei tiedä näin hienoa laatua olevankaan kun sitä ei juurikaan missään näy. Suomesta kyllä lammasta löytyy ja mahdottomasti värjättyä tai martioitua esim nautaa, huonekaluteollisuus sanelee mutta asuja en niistä tekisi.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin