↑ Palaa kohteeseen Nahka-asut

Mikä liima nahalle?

Info Foorumit Fetissit Nahka-asut Mikä liima nahalle?

Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 548 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Murunda 8 vuotta, 6 kuukautta sitten.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija

mrelwood
    Jäsen

Olen käyttänyt kontaktiliimaa esim kaulapantojen tekemiseen, mutta surukseni huomasin nahkaöljyn pilaavan vanhatkin liimaukset. Liimasta tulee lähes geelimäistä hyvin tahmaavaa mömmöä, joka ei tietenkään enää tee tehtäväänsä.

Pidän hyvin hoidetusta nahasta, joten nahkaöljyä ja -balsamia haluan käyttää jatkossakin. Mitä liimaa tulisi siis käyttää? Nahalle soveltuva kangasliima on hyvä kääntöpuolelle mutta ei pidä nappapuolella yhtään.

Murunda
    Osallistuja (Participant)

Jos nahan karhentaa hiekkapaperilla niin luulisi pitävän kangasliimallakin. Tarkoitatko maitoliimaa? Itse olen liimaillut nyt nahkaa puuliimalla mutta nämä jutut on tulleet puiseen pintaan kiinni ja taipuisuutta ei ole vaadittu. Nahka säilyttää kovasta liimasta huolimatta pehmeyden tunteen mutta kun kova puu on takana niin pehmeyttä ei ole paljon, nahan paksuuden verran.

mrelwood
    Jäsen

Karhennusta pitäisi tehdä niin paljon ettei se joissain tilanteissa ole mahdollista. Pieni karhennus ei ole auttanut. En tiedä mitä on maitoliima, Bilteman ja oliko se Bostikin Tekstiililiimaa oon käytellyt.

Eniten pelottaa se jos mun pitäisi opetella ompelemaan siistiä jälkeä!

Murunda
    Osallistuja (Participant)

"mrelwood" wrote: Karhennusta pitäisi tehdä niin paljon ettei se joissain tilanteissa ole mahdollista. Pieni karhennus ei ole auttanut. En tiedä mitä on maitoliima, Bilteman ja oliko se Bostikin Tekstiililiimaa oon käytellyt.

Eniten pelottaa se jos mun pitäisi opetella ompelemaan siistiä jälkeä!

http://www.kotiverstas.com/keskustelu/index.php?board=30.0
    Kurkkaappa löytyykö tuolta apua, voihan sinne heittää kysymyksenkin vaikka vähän kuollutta on keskustelu ollut mitä sitä olen seurannut. Maitoliima käy kumin ja tekstiitiilin liimaamiseen ja täälläkin on keskusteluita käyty liimasta. Kiilto maitoliima, löytyy googlellakin tietoa. Ei se onpelukaan ole mahdotonta. Sitäkin on tullut harrastettua ja aika hyvin onnistunut. Nahka neula on pakollinen ja sitten ompelu onkin yhtä "helppoa" kun harvaa kangasta tikkaisi 8) Jälki on sitten omista taidoita kiinni.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin