↑ Palaa kohteeseen Vapaa keskustelu

Matka tulevaisuuteen

Info Foorumit Muut Vapaa keskustelu Matka tulevaisuuteen

Tämä aihe sisältää 24 vastaukset, 1,337 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  LtxDevil 7 vuotta, 6 kuukautta sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 25)
  • Julkaisija

Kumikarhu
    Osallistuja (Participant)

Teen aina silloin tällöin pienen aikamatkan; kun kirjaudun Nahkafoorumille, niin siirryn tulevaan aikaan. Esim nyt on kello noin 19.16 ja kun lähetän tämän viestin ja loggaan pois foorumista niin se onkin tuntia vähemmän.

Shinyboy
    Jäsen

Näkyykös kellonaika nyt paremmin?

Kumikarhu

😀 😆 Seinäkello näyttää 18:37 , Windowsin kello samoin, mutta Nahkafoorumin aika on 19:37 🙄

Shinyboy
    Jäsen

Katsoppas omat asetukset -> asetukset -> aikavyöhyke, onko se +2?

Kumikarhu

Joo-o UTC+2, kun muutan siihen Keski-europan ajan UTC+1 niin sitten näyttää samaa kuin tietokoneen kello…

Shinyboy
    Jäsen

Sit mä en kyl tajuu et missä vois olla vika, koska foorumi on oletusasetuksena UTC+2 niin kellonajan pitäisi näkyä oikein, voit tietty koittaa vaihtaa sitä aikavyöhykettä sieltä omista asetuksista UTC+1, niin sit pitäisi näkyä oikein….vaikuttais joltain kesä/talviaika ongelmalta tämä??

Kumikarhu

Noo, ei se minua haittaa, kunhan vitsailin 😆
    ohjauspaneelissa nykyinen aikavyöhyke: normaaliaika

Shinyboy
    Jäsen

No pääasia et sait kellonajan näkymään oikein 🙂 Katotaan mitä se sit näyttää ku kesäaika alkaa.

LaFetisse

Mulla ainakin näkyy aika oikein. Olethan noteerannut, että kesäajan voi ottaa käyttöön ja poistaa käytöstä oman hallintapaneelin kautta. Tarkista, ettei se ole sinulla tällä hetkellä käytössä.

Kumikarhu

Niin, asetuksissa on täppä "vaihda kesä/talviaikaan automaattisesti". Ja nyt on kai vielä talviaika. Toisekseen, alapalkissa oleva Windowsin kellohan kaiketi näyttäisi myös silloin jotain muuta aikaa, nyt se näyttää virallista valtakunnanaikaa.

LaFetisse

"Kumikarhu" wrote: Niin, asetuksissa on täppä "vaihda kesä/talviaikaan automaattisesti". Ja nyt on kai vielä talviaika. Toisekseen, alapalkissa oleva Windowsin kellohan kaiketi näyttäisi myös silloin jotain muuta aikaa, nyt se näyttää virallista valtakunnanaikaa.

Puhun nyt tämän foorumin hallintapaneelista (Omat asetukset). Siellä on manuaalisesti otettava käyttöön ja poistettava käytöstä kesäaika. Jos se sinulla sattuu olemaan nyt käytössä, niin foorumin kello näyttää tuntia myöhempää aikaa.

Kumikarhu

Siis mitä? onhan sielläkin se täppä, kesäaika kyllä/ei, mutta mitä sen siis kuuluisi tehdä? Olen ymmärtänyt että se on niin kuin windowsissakin, eli vaihtaa kesäaikaan automaattisesti? Ei kai se niin hassu voi olla, että kesä/talviaikaan siirtäminen täytyy itse käydä manuaalisesti foorumisoftassa tekemässä?

LaFetisse

"Kumikarhu" wrote: Siis mitä? onhan sielläkin se täppä, kesäaika kyllä/ei, mutta mitä sen siis kuuluisi tehdä? Olen ymmärtänyt että se on niin kuin windowsissakin, eli vaihtaa kesäaikaan automaattisesti? Ei kai se niin hassu voi olla, että kesä/talviaikaan siirtäminen täytyy itse käydä manuaalisesti foorumisoftassa tekemässä?

Kyllä se on juurikin niin hassu.

Kumikarhu

"LaFetisse" wrote: Kyllä se on juurikin niin hassu.

ÖÖ – jos näin on, niin siis olenko minä tyhmä – vai onko softa tyhmä ? Anteeksi ja kiitos.

Shinyboy
    Jäsen

Otin ton kesäajan pois myös tuolta hallintapaneelista, joten nyt kai sen pitäisi olla automaattisesti pois päältä kaikilta ja näin ollen ajan pitäisi näkyä oikein??

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 25)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin