↑ Palaa kohteeseen Vapaa keskustelu

Luuriasioita

Info Foorumit Muut Vapaa keskustelu Luuriasioita

Tämä aihe sisältää 16 vastaukset, 1,537 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Opie 2 vuotta, 11 kuukautta sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija

Opie
    Osallistuja (Participant)

Terve taas

Milläs puhelimella foorumilainen soittelee ja näprää?

Justiisa tuli vaihdettua 2v palvellut iphone 4 uudempaan lumia 920 eli alustakin vaihtu kokonaan. Tosi tyytyväinen ollu nyt (entiseenkin) tähän luuriin 🙂 hyvä kamera jolla pystyy kuvailee hyvin hämärässäkin 😉

Shinyboy
    Jäsen

Nokia N8 on edelleen, jolla otettu foorumiin kuvia sekä videoita 🙂 Oli ennen paras kamerakännyt 😉 Mutta edelleen ihan minun tarpeisiini riittävä puhelin 🙂

Opie

"Shinyboy" wrote: Nokia N8 on edelleen, jolla otettu foorumiin kuvia sekä videoita 🙂 Oli ennen paras kamerakännyt 😉 Mutta edelleen ihan minun tarpeisiini riittävä puhelin 🙂

Juu muutama vuos sitten oli kovakin rauta. Nykyset nää nokian lippulaivat sitä perua kameran kehityksen osalta.. Symbian käyttis vaan siltä ajalta kun ei ollut oikeita "älyluureja". 🙂

johnfinnish

Lumia 900 mustankiiltävällä silikonikuorella. Näppärästi kaikki videot onnistuu tarvittaessa :mrgreen: Tyytyväinen olen Nokiaan ja aiempaa kokemusta on Androidista. Sisältääkö videot muuten exif-tyyppistä dataa? 😆

Divided

HTC Sensation XL

AirBassProceed

Galaxy note 2

Timppa

lumia 800:nen

LeatherJ

Aiemmin oli monta Android luuria, mutta uusi työnantaja suosii Nokiaa ja siitä sitten tuli Lumia 820. Hyvä luuri, mutta ei tällaiselle gadget friikille sopiva kun ei pysty mitään tekemään itse. Hankimpa sitten Sony Xperia Z:n. Valtaisan hieno luuri, ja vielä vesitiivis. Oli 2vko ja nyt sitten toista viikkoa takuuhuollossa. Se kun kuumeni niin että taskussa pitäessa meinasi tulla paistettua munaa. Ja akkukaan ei pitänyt kuin vajaan vuorokauden. Joten nyt taas on käytössä Lumia 820.

matani
    Jäsen

"Shinyboy" wrote: Nokia N8 on edelleen, jolla otettu foorumiin kuvia sekä videoita 🙂 Oli ennen paras kamerakännyt 😉 Mutta edelleen ihan minun tarpeisiini riittävä puhelin 🙂

Mulla tää Nokian 808 ollu vuoden verran, varsinkin video uskomattoman upeaa laatua. Sessioita tullu kuvailtua jalustalta jonkin verran mutta ovat sen verta härskejä ettei passaa jaella. 😆
    Nyt vähän kiinnostaisi Lumia 1020 mutta testejä vielä sen verran vähän ettei oikeen osaa sanoa olisko kaikilta osin parempi kuin tää 808.

Opie

"matani" wrote: [quote="Shinyboy"]Nokia N8 on edelleen, jolla otettu foorumiin kuvia sekä videoita 🙂 Oli ennen paras kamerakännyt 😉 Mutta edelleen ihan minun tarpeisiini riittävä puhelin 🙂

Mulla tää Nokian 808 ollu vuoden verran, varsinkin video uskomattoman upeaa laatua. Sessioita tullu kuvailtua jalustalta jonkin verran mutta ovat sen verta härskejä ettei passaa jaella. 😆
    Nyt vähän kiinnostaisi Lumia 1020 mutta testejä vielä sen verran vähän ettei oikeen osaa sanoa olisko kaikilta osin parempi kuin tää 808.

No ainakin käyttis on helvetisti modernimpi ja sujuvampi. Ei huono vaihto "välttämättä" jos haluaa päivittää kamerapuhelinta

Opie

Nokian kaikkiin WP8-luureihin tuli tänään Amber päivitys! Suosittelen lataamaan. Tuo mm. kärkimalleihin 820 ja 920 Pro Cam-sovellustuen kameraan 🙂

MinDBeaT
    Jäsen

Asus padfone 2

LaFetisse

Vaihdettiin Nokiasta Jollaan ensinmainitun jenkkiläistymisen (ja kehnon käyttökokemuksen) vuoksi. On ollut upeaa todeta, että kyllä suomalaiselta luonnistuu käyttöliittymänkin suunnittelu niin, että tulos on sekä käytettävyydeltään että visuaalisesti erittäin elegantti.

Täysin elepohjainen käyttöliittymä on siistimpi ja sujuvampi käyttää kuin perinteiset painikkeisiin tukeutuvat.

Kumikarhu

"LaFetisse" wrote: Täysin elepohjainen käyttöliittymä

Hih, pakko kommentoida vähäsen, Jolla on vissiin ainoa, joka aktiivisesti käyttää tuota sanaa elepohjainen, ja kuitenkin siinäkin sormella tökitään sitä kosketusnäyttöä kuten muissakin "älypuhelimissa". Kun puhutaan eleistä, niin minä ymmärrän sen kasvojen ilmeiden vääntelemisenä ja kehon liikkeinä kuten esim. käsillä ilmaan huitomisena. Niin älykäs ei Jollakaan kuitenkaan ole, että elehtimisestä tajuaisi, mitä käyttäjä haluaa.

Tämä ei ole mikään moite Jollaa kohtaan, hatunnosto suomalaiselle suunnittelutyölle.

Suomalaista (tamperelaista?) suunnittelua on myöskin Nokia Lumia 920, jollaista itse käytän. WP8.1 päivitystä odotellessa….

LaFetisse

"Kumikarhu" wrote: [quote="LaFetisse"]Täysin elepohjainen käyttöliittymä

Hih, pakko kommentoida vähäsen, Jolla on vissiin ainoa, joka aktiivisesti käyttää tuota sanaa elepohjainen, ja kuitenkin siinäkin sormella tökitään sitä kosketusnäyttöä kuten muissakin "älypuhelimissa". Kun puhutaan eleistä, niin minä ymmärrän sen kasvojen ilmeiden vääntelemisenä ja kehon liikkeinä kuten esim. käsillä ilmaan huitomisena. Niin älykäs ei Jollakaan kuitenkaan ole, että elehtimisestä tajuaisi, mitä käyttäjä haluaa.

Tämä ei ole mikään moite Jollaa kohtaan, hatunnosto suomalaiselle suunnittelutyölle.

Useimmissa puhelimissa interaktio laitteen kanssa tapahtuu kosketuksin, eli näyttöä on kosketettava tietystä kohtaa saadakseen aikaan tapahtuman x.
    Jollassa taas on valtaosa perustoiminnoista toteutettu niin, ettei kosketuksen sijainnilla ole niinkään väliä, vaan tapahtuman laukaisee se, millaisen liikkeen ("eleen") näytöllä sormella suorittaa.

Tuloksena on helpompi, sujuvampi ja vähemmän ruuhkainen käyttöliittymä.

Mielestäni ‘ele’ on ihan validi sana tässä kohtaa. Kompaktimpi ja kuvaavampi, kuin ‘liike’.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin