↑ Palaa kohteeseen Latex-asut

lattioiden puhditaminen silikonista

Info Foorumit Fetissit Latex-asut lattioiden puhditaminen silikonista

Tämä aihe sisältää 15 vastaukset, 1,406 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  sadeasupoika 8 vuotta, 8 kuukautta sitten.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija

MiaQ
    Jäsen

Monella varmaan kokemusta siitä, että kun kiillottaa kumiasun spraylla, niin silikoni tekee lattiasta eritttäin liukkaan. Millä te puhdistatte sen?

epätietoinen
    MiaQ 😈

Kumijari
    Osallistuja (Participant)

Ei taida auttaa muu kuin napalmi 😆 nimimerkillä itselläkin sama ongelma…
    Autolla kun on tullut ajeltua kumit päällä niin sitä silikonia on sitten ratissa ja penkissä ym. hallintalaitteissa ja siihen oon koittanut vanteenpuhdistusmyrkyistä lähtien kaikkia mahdollisia liuottimia. Ei lähde kuin kulumalla.
    Jos joku tietää aineen jolla lähtee niin nyt on tilaisuus avautua 🙂

SpeedMaster
    Jäsen

Tuli joskus kiilloteltua prätkän katteita silikonilla, niin eikös sitä mennyt sitten satulaankin ja kuten tiedetään nahka+silikoni+nahka=s***nan liukas. Kaikkea tuli kokeiltua ja lopuksi raaka fairy sienessä sai liukkauden edes osittain pois.

Lucy_Ltx
    Jäsen

Koirat on muuten jännän näkösiä kun sattuvat sutimaan just siitä kohtaa laminaattilattiaa, missä joku on suihkutellu silikonia. Korkokengissäkin moisen kohdan ylittäminen on lähinnä hauskat kotivideot -tasoa.
    Mie kun noista mömmöistä en niin tiijä, ni en oo uskaltanu ihan kaikkea kokeilla, varsinkaan laminaattiin, mut kun kumin lisäksi tuo muovi on hyvin mukana elämässä, ni aika helposti osuu käteen joku mikä tahansa muovisuoja -jonka voi sit aina pistää roskiin, näppärä myös autossa. Nim. suihkuttelua ennen katastusasemaa. 😆

Moottoripyörä onkin sitten kokonaan eri juttu, ihan kiva tarina tosin sekin. 😈

bob
    Jäsen

auto maaleja/hemppel vene tarvikkeita myyvistä liikkeistä saa sellaista silikoonin poisto liuotinta "degrease" tai jotain… ei maksa ihan sikana. käytetään ennen esim. autojen/veneiden maalausta. toimella pyritään vähentämään ns.appelsiini pintaa. liuotin ottaa samalla myös muut rasvat pois. silikooni on parhaimmillaan sisällä pullossa. -muutaman kerran maalannut jotain ja ottanut hermoon kun pinnasta on tullut sellainen kuu maisema.
    liukkaria käytettäessä lähtee mahdolliset kaikki mahdolliset vahatkin samalla kertaan. joten lattiasta tulee karhea. jotain eroa siinä on brake cleaneriin. joku aines osa kai eri. 🙄

nukkumatti
    Jäsen

Käyttämällä vesiliukoista tavaraa säästyy luistinrata efektiltä. Nm. kokemusta on 😉
    Aika hyvää ja edullista on kotimainen "be happy" toimii ihan OK

Ainoa harmi ettei vesiliukoiset "kestä" yhtä pitkään kuin silikonipohjaiset.

vild78
    Jäsen

Joo… olen myös liukastellut. Mutta nyt olen suihkutellut latexit tallissa betonilattialla, silikonisumu saa laskeutua rauhassa ja ei tule haittaa. Ja sitten latexit vaan päälle ja nauttimaan kiillosta.. 😀 Silikoni on kyllä mielestäni paras kiilloke ja hoitoaine.

kanji
    Jäsen

Silloin kun vielä suihkutettavia kiillokkeita käytin hoidin kiillotuksen kylpyhuoneen puolella. Kaakelilattia on helppo huuhtaista puhtaaksi eikä suihke pölise koko asuntoon 😉

Obsession
    Jäsen

^Eikö se kaakeli lattiaanki imase yhtälailla sen silikonin kuin muuhunki lattiaan ?
    Täällä kanssa luistellaan ja lujaa, kun on suihkittu silikonia 😆

MiaQ
    Jäsen

"kanji" wrote: Silloin kun vielä suihkutettavia kiillokkeita käytin hoidin kiillotuksen kylpyhuoneen puolella. Kaakelilattia on helppo huuhtaista puhtaaksi eikä suihke pölise koko asuntoon 😉

Mitä kiillotetta sä käytät?

MiaQ

kanji
    Jäsen

"MiaQ" wrote: [quote="kanji"]Silloin kun vielä suihkutettavia kiillokkeita käytin hoidin kiillotuksen kylpyhuoneen puolella. Kaakelilattia on helppo huuhtaista puhtaaksi eikä suihke pölise koko asuntoon 😉

Mitä kiillotetta sä käytät?

MiaQ

Nykyään käytössä on nestemäinen silikoni. Tavara on elintarvike kelpoista eli täysin vaaratonta eikä sisällä autonosien kiillottamiseen tarkoitettujen suihkeiden tapaan ponnekaasuja tai muita lisäaineita jotka saattavat heikentää liimasaumoja. Monet markkinoilla käytettävät liukuvoiteet kuten osa Eros sarjan tuotteista ovat silikonipohjaisia.

Näitä on markkinat pullollaan ja hinnoissakin on eroja. Kaikilla koittamillani tuotteilla saa todella syvän kiillon.

http://www.anti-shop.fi/kauppa/index.ph … 60_162_163
    http://www.kaalimato.com/catalog/BodyFl … _1230.html
    http://www.euroclub.fi/PublishedService … ode=621471

edit : tarjoamani linkit ovat vain muutamia esimerkiksi. Kannattaa itse haeskella ja etsiä edullinen ja luotettava toimittaja.

Kumikarhu

"kanji" wrote: Monet markkinoilla käytettävät liukuvoiteet kuten osa Eros sarjan tuotteista ovat silikonipohjaisia.
    Näitä on markkinat pullollaan ja hinnoissakin on eroja.

Ja valikoimaa näemmä riittää; Bodyglideä voipi ostaa
    1,5 ml tai 3 ml tai 15 ml tai 30 ml tai 100 ml tai 250 ml tai 500 ml tai yhden litran pakkauksissa 😆

Lucy_Ltx
    Jäsen

Itse olen käyttänyt nestemäisiä erosia ja pjuria kiillotukseen.
    Molemmat on silikonipohjaisia liukkareita, jotka antaa Kanjinkin mainitseman syvän kiillon. Samalla tuntuu, että kumista tulee pehmeä ja entistä mukavempi päällä. Puhumattakaan, että jos vain saa jonkun kädenulottuville levittämään nestemäistä kiilloketta…eipä tunnu järin pahalta olla kumin läpi hivellettävänä 😈

Mut eniveis.
    Nuo suihkutettavat ovat kiireisille hyviä, muttei juuri mihinkään muuhun. Vähintään autotalli on sopiva paikka suihkutella, koska silikonisprayssä tuntuu olevan sen verran myrkkykatku, ettei sen hengittäminen taida olla fiksuin veto. Toki pääsee sprayllä vähän halvemmalla, mutta kuten jokainen meistä kumi-ihmisistä on saanut huomata, kumivaatteet eivät ole sitä seppälä-hintatasoa, eikä omia tekeleitään ihan syyttä suotta kannata lähteä haurastuttamaan, edes liimasaumoista.

Netistä kun tilaa ja ostaa vähän enemmän kerralla, ei se hinta loppujen lopuksi päätä huimaa, sama kun jos itse intoutuu värkkämään kumiasuja, kannattaa harkita isomman ämpärin tilaamista kerralla.

MiaQ
    Jäsen

Kiitos ohjeista! Tämä on kyllä loistava foorumi. Aina löytyy apua, ja kumistit löytävät toisensa. Jätänkin sprayt sikseen ja siirryn toisiin aineisiin

"Lucy_Ltx" wrote: Molemmat on silikonipohjaisia liukkareita, jotka antaa Kanjinkin mainitseman syvän kiillon. Samalla tuntuu, että kumista tulee pehmeä ja entistä mukavempi päällä. Puhumattakaan, että jos vain saa jonkun kädenulottuville levittämään nestemäistä kiilloketta…eipä tunnu järin pahalta olla kumin läpi hivellettävänä 😈

Jep, siihen tunteeseen, kun joku kiillottaa ylläolevaa kumia voisi jäädä iäsyyksin kellumaan 😉 mitä olen vasta kokenut sprayn kanssa…

MiaQ

johnfinnish

Hienoa lukea neuvoja ja vihjeitä! Itsellä ei ole näihin mitään lisättävää. Silikoonilla oon sprayannut. Itse tietysti on osannut varoa liukastasta lattiaa, mutta muutamat kerrat on kaverit surffannut toiletin matolla!

Vähän on pokassa ollut pitämistä kun ovat todenneet lattian hieman liukkaaksi. Onneksi eivät ole osanneet kysellä lisää eli tuskin itse silikonia tarvitsevat kotikäytössä 🙄
    Toisaalta tietysti on itse myös ollut huolestunet ettei kukaan itseään satuta kun liukas lattia voi muille olla aikamoinen yllätys!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin