↑ Palaa kohteeseen Latex-asut

Latex lakana

Info Foorumit Fetissit Latex-asut Latex lakana

Tämä aihe sisältää 7 vastaukset, 1,335 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  simo 4 vuotta, 3 kuukautta sitten.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija

Unshine
    Jäsen

Millanen öljy olisi parasta latex lakanalle? Mikä lähtee parhaiten pesussa pois?

Murunda
    Osallistuja (Participant)

Ensinnäkin öljy haurastuttaa latexin. Vesiliukoinen lähtee pois ja kumikin kestää sitä hyvin.

Unshine
    Jäsen

En oo omissa lakanoissa huomannu että öljy olis niitä haurastuttanut. Niitä on vaan ollu hankala pestä.

maenol-1
    Jäsen

Makuasia tietenkin, miten haluaa lateksin käsitellä. Silikoniöljyt tekevät usein nihkeän pinnan, johon lika ja pöly tarttuvat ikävästi kiinni.
    Itse olen klorinoinut lakanat. Pesemistä tarvitsee harvoin, jos lakanoihin ei pääse hikeä ihokontaktista tai muuten sotke niitä. Liukas pinta hylkii likaa. Vuoteessa kääntyminen romppeet päällä myös käy helposti.

Pölyn voi poistaa teippiharjalla tai pölynimurilla. Jopa kämmenellä tai sormilla hivelemällä.

Unshine
    Jäsen

Mulla on kaks latex lakanaa ja yks pvc lakana. Kaikki on ollu sellasia että kun niitä öljyn kans käyttää niin pesun jälkeen pinta jää tahmaseks. Vaikka oon käyttäny pelkästään vesiliukosta öljyä. Ja pessy ne käytön jälkeen saippuan kans. Kuivumisen jälkeen ne on ollu sellasia niinku niitä ei olis pesty ollenkaan.

suneye

Öljyllä joka haurastuttaa tarkoitetaan rasvapohjaisia tuotteita.
    Silikoni ja vesipohjaiset "öljyt" eivät sisällä rasvaa.
    Öljyllä lienet tarkoittanut liukuvoiteita?

Unshine
    Jäsen

Kyllä ihan öljyä tarkoitin. Liukuvoiteita on myös käytetty. Ne on aina ollu vesiliukosia.

simo

Mistä ja miten olette muuten noita lakanoita hankkineet? Katseltiin, että Antishopista saisi Blackstylen metritavaraa ihan ok hintaan. Minkä paksusta lakanaa/peittoa suosittelisitte? Lakanan varmaan tarvii olla jotain 0,6mm, että se kestää kieriskelyt ja nukkumiset, mutta peitossa riittänee esim. 25mm?

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin