Latex Chlorination (Klorinoiminen)

Fetissi ja kinkyhenkisten yhteisö – Nahkafoorumi.com Foorumit Fetissit Latex-asut Latex Chlorination (Klorinoiminen)

Tämä aihe sisältää 118 vastaukset, 36 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi Ilkka Paananen avatar Ilettaako 1 vuosi sitten.

Esillä 14 viestiä, 106 - 119 (kaikkiaan 119)
  • Julkaisija
    Nimetön

Jep, ja pyykkiä pesty tuolla jo iät ja ajat. 😀 Ei sitä impata tartte.

0
    Kunzmann avatar
    Kunzmann
    Osallistuja

"MaskMan" wrote: Jep, ja pyykkiä pesty tuolla jo iät ja ajat. 😀 Ei sitä impata tartte.

Mutta se kloorin ja etikan yhteisseos onkin täysin eri asia kuin etikka ja kloori yksistään, mutta jokainen tyylillään itse olisin varovainen.

0
    Nimetön

Vaikuttaako tämä klorinointi noihin metalliosiin kuten nappeihin, vöihin, solkiin ym.?

0
    Kumijari avatar
    Kumijari
    Osallistuja

No mulla ainakin ne asut joissa on nappeja ovat ruostuneet, ei pahasti mutta varsinkin transparentissa värissä näkyy ikävästi. Voi olla että mustissa tai muuten tummissa väreissä sitä ei huomaa niinkään.

0
    Nimetön

No niin, nyt on klorinoitu jo aika paljon eri vaatteita. Sukkia, hanskoja, paitoja, ns. pallohanskat, missä siis vyöt eli paljon metalliosia. Mikään metalliosa ei ole ottanut itseensä klorinoinnista. Mutta, jotkut vaatteet on pitäny klorinoida jopa 3 kertaa, ennenkuin nihkeys on hävinnyt. Jo osasta häviää jo yhden kerran jälkeen. Mutta kaikki olen käsitellyt 2-3 kertaa, että on päästy halutunlaiseen lopputulokseen. Olisi kyllä paljon helpompaa, jos kertakäsittely riittäisi. 😕 Seoksina olen käyttänyt 2l vettä/60ml klorinia/120ml etikkaa tai sit tuplamäärät 4l veteen. Kokeilin jopa 4l vettä/150ml klorinia/300ml etikkaa. En huomannut mitään eroa.
    Mutta tulee noista kamoista käsittelyllä vaan niin paljon käytettävämpiä ja ei ole kiiltokaan noilla seossuhteilla hävinnyt. 🙂

0
    Nimetön

Nyt on itsekkin tullut testattua klorinointi. Housut tuntui onnistuvan hyvin, ei vielä pukemista ehtinyt testata, mutta takki tuntui jäävän kummallisen tahmeaksi selästä. Eilen tein takkiin ensimmäisen "ajon" ja tänään vielä kaksi kertaa. Kolmannen jälkeen ilmentyi tuo tahmeus. Toivotaan että se häviäisi yön aikana. Seos oli kaikilla kerroilla sama 2000/60/120ml, samoin veden lämpötila ja huljutteluaika noin 5 min sen jälkeen vielä huolellinen huuhtelu.

0
    Nimetön

Jep, toi on kyllä ihme juttu. 😕

0
    Nimetön

No kyllä siitä paidasta tuli kuitenkin hyvä. Pari päivää kun vetäytyi niin tahmeus hävisi.
    On ne vaan nyt kivat vetää niskaan kun ei ole niin tahmeat

0
    Nimetön

Mitenkäs klorinoidun kumin liimaaminen, santapaprulla karhennus vai muita kikkoja?

0
    jesp avatar
    jepu
    Osallistuja

samaa minäki olen miettinyt ja kysellyt tuolla "pikaopas kumiasujen korjaukseen" osiossa.. kiinostais itseki tietää miten menetellä?!

0
    dvil avatar
    dvil
    Osallistuja

Satasen hiekkapaperilla kun karhentaa pinnan rikki, niin liiman pitäisi taas tarttua.

Jos sauma ei liimauksen jälkeen pidä, et hionut tarpeeksi.

0
    Nimetön

Ei onnistunut klorinointi. 6L vettä, 2dl Sinistä Klorinia ja 4dl Golden Star etikkaa (ei väkiviina). Kuteet näyttää ja tuntuu aikaslailla samoilta. Aineet sekoitin yhteen ja sekoittelin vaatteita siellä, jonka jälkeen kansi kiinni ja 2-3min odottelua. Sen jälkeen huuhtelu. Tämän toistin kaksi kertaa. Vähän tuntui eroa pinnalla, mutta suurta eroa kiillossa tai tuntumassa ei ”klorinoituna” ollut.

0

Onkohan vähän laimea seos??? Muistaakseni minä pistin molempia koko pullon kerralla ämpärilliseen vettä. Sitten kumihanskat käteen ja pyykkiä pesemään joitakin minuutteja. Kääntelin asuja että sisään ei jäisi ilmaa ja molemmat puolet saa käsittelyaineesta oman osuuden. Kantta ei ollut kun sekoittelu oli jatkuvaa. Tuskin asuille on mitään vahinkoa silti sattunut vaikka tulos jää heikoksi.

0
    Ilkka Paananen avatar
    Ilettaako
    Osallistuja

Moi kaikille. Mikä kloori ja viinietikka on paras tähän klorinointiin ? Tuli koetettua mutta ei onnistunut. En pessyt asuja. Täytyy pestä Fairilla näemä. Kiitos vastauksista.

0
Esillä 14 viestiä, 106 - 119 (kaikkiaan 119)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.