Latex Chlorination (Klorinoiminen)

Fetissi ja kinkyhenkisten yhteisö – Nahkafoorumi.com Foorumit Fetissit Latex-asut Latex Chlorination (Klorinoiminen)

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 119)
  • Julkaisija
    Artikkelit

En tiedä mutta itseäni ketuttaa tämä v*tun pilkun viilaaminen.. Mitä väliä sillä on millä nimellä tätä täällä käsitellään? Tuntuu että mitä tahansa rakentavaa täällä koittaa neuvoa vuosien kokemuksien perusteella, löytyy aina joku joka tietää paremmin. Sama homma taas, ihan sama miksi tätä menetelmää kutsutaan. Minä nyt käänsin sen klorinoinniksi kun se soljuu mukavasti kielen päällä ja viittaa alkuperäiseen englanninkieliseen tekniikkaan.

Minusta klooraaminen kuulostaa enemmän altaan desinfoinnilta kuin kumin käsittelyltä ja jokainen englanninkielisiä foorumeja osaa yhdistää sanan klorinointi oikeaan kontekstiin.

Itse herättelin tämän keskustelun alunperin henkiin ja jaoin täällä ohjeita ja kokemuksia omista yrityksistä ja suomalaisista vastineista brittireseptin kemikaaleille. Anteeksi jos tämä nimitys nyt jotain haittaa.. Olin kai ensimmäisiä suomessa jotka tästä asiasta alkoi enemmän keskustella ja tekemään käytännön kokeita. Joku nimike piti löytää.

Ei se nyt niin väärin voi olla kun itsekin löysit tänne aikanaa nimenomaan samaisella hakusanalla :clap:
    "Itse löysin tänne juuri Googlen kautta. Taisin googlata sanaa "klorinointi" ja vastaan tuli tänne postattu kirjoitus, jonka sai luettua Googlen cachesta. Alkuperäistä kirjoitusta ei päässyt lukemaan ennen rekisteröitymistä, mutta cachessa se oli kokonaisuudessaan."

0

Anteeksi provosoituminen mutta vit*ttaa nämä besserwisserit jotka tunkee nokkansa joka soppaan ilman mitää todellista sisältöä..

Muistuu mieleen aikaisempi keskustelu jossa suosittelin silikonipohjaista pukeutumisainetta koska se ON helpointa. Ei talkkia pukemisessa, ei pesun jälkeen, vain liukkaria iholle ja kumit päälle, sen jälkeen huuhtelu ja kaappiin. Joillekin suihku toimii hyvä niin, mutta esim. mennessä bileisiin toiselle paikkakunnalle, haluan pukea kamat päälle vasta paikanpäällä ja siellä harvemmin suihkua löytyy. Joten jos vaatteissa on valmiiksi pienimäärä liukkaria/pukeutumisainetta sisällä niin senkun lipsauttaa päälle bilepaikan narikassa tai vessassa.

Vastineeksi tulee:
    "Joskus myös sanotaan, että silikonipohjaiset aineet vaikeuttavat mahdollista repeämisten paikkaamista, irvistämään alkaneiden saumojen liimausta tai muuta asujen tuunausta, ja että silikonikäsittely pitäisi ainakin tarkasti putsata pois (miten?) niiltä pinnoilta, joihin aikoo liimailla jotain. Mutta tästä ei itselläni ole kokemusta."

Nimenomaan, jos ei ole mitään kokemusta niin ei pidä alkaa levittämään mitään mielipiteitä siitä miten vaikeaa joku on. Juuri tänään korjasin liimasauman vaatteesta joka on aikoinaan uitettu silikonissa, ei se sen kummoisempaa ole. Puhdistus, kuivaus, saumapinnan putsaus, liimaa ja yhteen.

Klorinoitujen (anteeksi termi) vaatteiden korjauksessa on ongelmia ja tiedän sen itsekkin vaikke sitä ole täällä mainuttukaan. Liima ei ota enää entiseen malliin klorinoituun pintaan kiinni, mutta siihenkin on konstinsa. Koska klorinoinnissa vaatteen ulkopinta muuttuu neopreeniksi ei siinä pidä kuin pikaliima, mutta tosiaan tähänkin on konstinsa palauttaa kumin alkuperäinen olemus esiin 😉

edit : ainiin mutta eiköhän joku besserwisser tiedä senkin konstin tai ole ainakin kuulut siitä juttua jossain, tai ainakin muistaakseen, ehkä… 😆

0
    Kumikarhu avatarKumikarhu
    Osallistuja

"BlackRaven" wrote:
    Jos pesuaine on se ongelma, eikä pesuohjelma sinänsä, ehkä lateksikuteita koneessa pyöritellessä voisi käyttää jotain muuta kuin tavallista pyykinpesuainetta?

Koska tämä menee ohi alkuperäisen aiheen (latex chlorination), en ala tästä sen enempää runoilemaan. Totean vaan, että pesukonevalmistaja varmaankin kieltää käyttämästä koneessa "jotain muuta kuin tavallista pyykinpesuainetta". Joten minä pesen vastaisuudessakin kumit käsinpesuna kädenlämpöisessä vedessä saippuaa käyttäen.

0
    Murunda avatarMurunda
    Osallistuja

Yhden kerran olen yrittänyt liimaamalla korjata silikoonilla käsiteltyä asua. En muista varmaa mitä pesuainetta käytin, ehkä tavallista saippuaa ja silloin minulla oli ongelma saada sikikooni pois liimattavasta saumasta. Tuskin kokeilin Fairia… Näin kokeilematta ja tietämättä pesuaineiden tarkkaa koostumusta seuraavalla kerralla varmasti kokeilen tuota astianpesuainetta. Arvaus… käsien pesuun tarkoitetussa pesuaineessa voi olla aineita jotka tarkoituksella jäävät käsien pintaan ja ehkäisee käsien kuivumista. Astianpesuaine taas tuskin jättää astiaan mitään, miksi söisimme pesuainetta 😯 Kiitti vinkistä :thumbup:

0

Muistin että Kumijari oli kiinnostunut saamaan kuvia kiillosta.

Itse en saanut tähän hätään tuota kauniimpaa osapuolta houkuteltua malliksi joten bare with me.

Sainpas aikaiseksi kuvata parit kuvat heti aamusta. Mallina toimii nyt se rumempi osapuoli ja jalassa avopuolison leggingsit. Ennen nämä piti kitkutella päälle mutta nyt nämä sujahtaa jalkaan 187 senttisellekin tuosta vaan. Haarakiila jäi roikkumaan kun ovat vähän pienet minulle, mutta kuvista näkyy tärkein, eli pinta käsittelynjäljiltä ja kiillotettuna. Silikonia menee tosiaan paljon vähemmän ja "showroom" kiillon saa helposti ilman tarkempaa puunaamista. Makkarissa vähän hämärää aamusta joten ei mikään överi kiilto mutta kyllä tuosta käsityksen saa 😀

Harmahtava hieman läikikäs pinta operaation jäljiltä

Kiilto nopsan kiillotuksen jälkeen. Oikeastaan kiillottamiseksi riittää että vain pyyhkäisee silikonia pintaan, eli ei tarvitse puleerata

muoks : unohtui mainita että kun vaate on kerran kiillotettu, ei se enää koskaan palaa tuohon alkuperäiseen läikikkääseen ja harmahtavaan asuun. Pesunjäljiltä vaatteen pinta on tasaisen värinen ja pinnan olematon muovisuuden tuntu häviää ajansaatossa ja lopputuloksena on alkuperäistä pehmeämmän tuntuinen vaate.

0
    Kumijari avatarKumijari
    Osallistuja

Näyttää muuten hyvältä tuo kiilto, nyt alkoi tuo klorinointi kiinnostamaan todellakin. Jos asut muuttuu paljon mukavammin käytettäviksi sekä kiillon laatu on tuota mitä kuvissa niin hyvä asiahan tämä on.

0

Pitää ihan kysyä tuosta pinnasta ja minkälainen se on, kun en oo ite klorinoinu mitään. Jos satut tietämään noi Marigoldin paksut teollisuuskumihanskat (mitä Blackstyle mm. myy), niin vastaako se pinta suurin piirtein sellaista? Nehän menee käteen ihan helposti ja on todella liukkaat pinnaltaan. Se niissä on, että vanhemmista hanskoista on jo vähän kulunu se pinta ja sen alta on paljastunut se raakakumipinta, joka ei ole liukas eli "normaalin" oloinen kumipinta. Hyvin on kyllä sun prosessi onnistunut. 🙂

0
    Kunzmann avatarKunzmann
    Osallistuja

onko kloriitti sama ku kloori? perhana mä tein ton kloriitilla :/

0

"kanji" wrote: En tiedä mutta itseäni ketuttaa tämä v*tun pilkun viilaaminen.. Mitä väliä [ja niin pois päin]

Jotain ärrinmurrin-keksejä on taidettu nyt syödä? :thumbup: Vähän vaikea ymmärtää tuon kaliiberin niksahdusreaktiota muuten… 😉

Lainatut viestit ovat olleet tavanomaista aiheen tiimoilta kommentointia, jutustelua, keskustelun herättelyä, asioiden ääneen ihmettelyä ja ajatusten vaihtoa. En ole pyrkinyt esittämään mitään ainoita oikeita totuuksia (mitäpä mieltä sellaisessa olisi), joskaan en myöskään tietenkään katso, että kenelläkään muullakaan mitään yksinoikeutta tällaisiin "ainoisiin oikeisiin totuuksiin" ja niiden monopolisointiin olisi. Jos noista muutamasta lyhyestä ääneen pohdiskelustani saa kehitettyä itselleen tuollaisen raivon, on ongelma ehkä kuitenkin jossain muualla kuin itse kommenteissa.

Mitä tulee tänne löytämiseen, kokeilin google-hakuun ensiksi sanoja "klooraus" tai "klooritus", jotka ovat sanakirjan tarjoamia suomalaisia vastineita sanalle "chlorination". Hakuammuntana yritin kai myös mainittua sanamuodostetta, ja sillä tärppäsi. (En edes totta puhuen muista, yritinkö tuota suomalaistettua versiota vai tarjosiko Google sitä vastauksena englanninkielisellä sanalla hakuun jonkin oman kieltenvälisen käännösheuristiikkansa mukaisesti. Googlehan yrittää nykyään välillä olla fiksu ja kääntää haut eri kielillekin, vähän asetuksista ja käyttäjän sijainnista riippuen. Tai myös hakea automaattisesti samanhahmoisia mutta eri tavalla kirjoitettuja sanoja.)

0
    Murunda avatarMurunda
    Osallistuja

Oho… mikä muutos asussa.
    Mulla on yksi asu jossa ilmeisesti tämä kloori pinnoite on tehtaan jäljiltä ja se on mukavan tuntoinen. Pukeminen on helpompaa kun tavallisen kumiasun. Jotenkin se on muutenkin mukavamman tuntoinen materiaaliltaan. Kiiltokin on valmiiksi vaikka itse en kiillottele asuja. Mun juttu ei oo kiilto vaan tunne, se miltä asu tuntuu on ratkaisevaa eikä se miltä se näyttää. Pitää varmaan tutustua aiheeseen ja kokeilla saako noita käyttämättömäksi jääneitä asuja uudelleen henkiin. Vaimolla on yhdet housut jotka on niin työläs pukea että ne on jääneet käyttämättömäksi. Siinä olisi hyvä kokeiluaihe.

0
    Kunzmann avatarKunzmann
    Osallistuja

sehän toimi!!
    pitkä mekko eilen testattu morsiammen päälle ja luikahti niinkuin silkki, ei mitään kätinää ja vikinää enään 😀
    ja kiiltokin oli hyvä, eli pelkkää positiivista vaikutusta

0

Hieno kuulla Kunz 🙂

Mitä aineita käytit ja missä suhteessa?
    Itse olin alkuun tosi tarkka kun läträsin aineiden kanssa mutta esim. viime kerralla olin kaverin pihalla käsittelemässä vaatteita, kaadoin vain 0.75L pullon klooria ja reilun puolipulloa väkiviinaetikkaa perään, ajattelin että en ala kuskailemaan puolikasta etikkapulloa mukanani joten kaadoin sen vielä lopuksi perään ja heitin pullot roskikseen. Hyvin onnistui vaikka suhteet oli hyvinkin mutu tuntumalla 🙂

edit: jäikö vaatteeseen sellainen vähän epämiellyttävä kaasun haju? Ainakin klooria ja etikkaa käyttäessä vaatteeseen jää samanlainen haju joka syntyy seosta huljutellessa, mutta haju tosiaan häviää pesujen myötä ja se on pieni paha verrattuna saavutettuihin etuihin

edit2: sori Calitri että unohdin vastailla kysymykseesi. Taidan tietää millaisista hanskoja tarkoitat. Meillä on blackstylen kumiset bondagetumput joissa on kuvailemasi pinta. Meillä on hanskat vielä kuosissa joten en osaa sanoa pinnan kulumista. Ainakaan perus kyynermittaisista kumihanskoista ei ole käsittely kulunut ja niitä on käytetty todella usein. Käsittelystä on nyt kulunut pari vuotta.

Tarvitsimme viime fetish clubille mustat lyhyet kumihanskat somisteeksi ja tuttava pari toi mustia kumisia "tatuointi/kampaaja" hanskoja. Hanskat menee todella helposti käteen, mutta vaikka niitä koitti kuinka kiillottaa oli ne hetken kuluttua taas mattapintaiset, kiillote tuntui häviävän johonkin vaikka kuinka lisäsi. Eli näissä oli ominaisuus jota jotkut ovat pelänneet, pintaa ei saa millään kiiltämään ja pinta on muutenkin mattamainen.

0
    Kunzmann avatarKunzmann
    Osallistuja

0,75 pullo jotain kloriittia vaikka klooria ois pitäny kai olla ja pullo etikkaa perään, en viittiny säästää niin laitoin koko litran 😀 about 10-15min oli saavissa, tulos mielestäni hyvin onnistunut, ei tarttunut mekko kiinni puettaessa.

0

Ok, kiitos tiedosta Kanji. Tuota vähän epäilinkin, kun se on samantyyppinen se pinta niissä hanskoissa kun tuossa kuiviksen manseteissa, niin mietin just, että onkohan se sitä klorinoitua pintaa – näköjään on. Nekin hanskat on just ollu paljon käytössä ja niistäkin se on kulunu vaan pois tyyliin sormenpäistä. Se on kyllä ihan kätevä niissäkin hanskoissa just se silkkinen pinta, helpot käyttää.

0
    Murunda avatarMurunda
    Osallistuja

"kanji" wrote:
    Sekoitussuhde oli seuraava :

Noin 15L vettä, yksi pullo klooria (750ml) ja puolipulloa 10% väkiviinaetikkaa (750ml pullo)

Aloin suunnitella kokeilua mutta tietämättömyys iski. Tämä ohje on siis toimiva, vai onko?
    Mitä tuo kloori oikein on? Mitä lähden kaupasta hakemaan kun ostan tähän sopivaa litkua? Rautakauppaan vai markettiin? Kloori on myrkkyä niin pitääkö tuon aineen kanssa värkätä ulkotiloissa? Vähän lisää apua tarvitsisi 😀

0
Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 119)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.