Kaikista henkilökohtaisimmat nahkahousuni.

Foorumit Vapaa keskustelu Kaikista henkilökohtaisimmat nahkahousuni.

Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 588 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  avatar Nimetön 3 vuotta, 6 kuukautta sitten.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Nimetön

Etenkin viime vuosina olen huomannut olevani koukussa uusien nahkahousujen teettämiseen. Olen asunut aina Oulussa ja teettänyt vuodesta 2002 asti nahkahousuja Nahkaompelimo Iiriksessä, jolta olen saanut aina hyvää palvelua ja hinnatkaan eivät ole liian korkeita. Vuosien varrella ongelmaksi onkin kehkeytynyt se, että olen teettänyt jo kahdet mustat, yhdet vaaleanruskeat, yhdet tummanruskeat ja yhdet tummanharmaat, joten ongelma oli siis, että minkälaiset voin teettää seuraavaksi, jotta ne erottuvat aikaisemmista. Eniten ongelmaa aiheutti siis se, että kyseisen ompelimon nahkahankkijalla ei ollut enää muita itseäni kiinnostavia värejä joten viimeiset pari vuotta olinkin ajatellut että, ehkä joudun tyytymään jo omistamiini nahkahousuihin ja jos sitten jotkut menevät esim. rikki niin teetän uudet samanlaisesta.

Viime vuoden loppupuolella nahkahammasta alkoi jälleen kolottamaan pahanpäiväisesti ja päätin ensimmäistä kertaa elämässäni tarkastaa netin tarjonnan nahan suhteen ja parin päivän etsinnän jälkeen löysin Helsingissä sijaitsevan Nahkakauppa E&H:n nettisivun ja otin heihin yhteyttä ja olin aika äimänkäkenä kun he lupasivat heillä olevan kymmeniä eri värivaihtoehtoja ja jopa printtinahkaa, josta en ollut täysin varma, mutta vuonna 2006 lopulla näin Oulussa eräällä hyväkroppaisella aasialaisnaisella upeat printtikuvioiset mustat nahkahousut ja siitä asti olen itsekin haaveillut samanlaisista joten olin todella kiinnostunut. Odotin sitten sopivaa saumaa ja kävin maaliskuun kolmas päivä ihan varta vasten yhden päivän visiitillä lentäen Helsingissä, pelkästään katsastamassa kyseisen kaupan nahkatarjonnan.

Ensalkuun olin jo luovuttamassa kun nahkapalat olivat kaupassa melko epäorganisoidusti ja niitä oli todella paljon, mutta kaupan myyjä auttoi minua todella kärsivällisesti ja reilun tunnin kaivelun jälkeen löysin 30 neliöjalkaa upeaa tummanruskeaa nahkaa. Erona aikaisempiin verrattuna oli se että aikaisempien housujeni nahka oli kotimaista, pehmeää lampaannappaa. Kaikki kaupan nahkapalat olivat peräisin Italiasta, Milanosta ja vaikka ne olivat yhtä pehmeää ja kiiltäväpintaista kuin kotimainenkin nahka niin tämä nahka on ovelalla tavalla huomattavasti napakampaa ja jäykempää. Ja kyseinen nahka oli myös printtikuvioista. Itselleni siitä tulee mieleen krokotiilin suomukuvio.

Sittenpä vein nahkapalat ompelijalleni ja kolmessa viikossa sain itselleni mahdollisesti parhaimmat omistamani nahkahousut. Lisäarvoa omassa mielessäni niille antavat ehdottomasti se seikka että vaikutin itse niihin kaikin muun tavoin paitsi en itse ommellut niitä. Kyllä niihin kannatti laittaa se ylimääräinen 100 euroa, joka tuli lentomatkasta. Niin ja hiukan hupaisasti se nahan kankeus ilmenee siinä kun itse tykkään kavennuttaa nahkahousuni mahdollisimman tiukoiksi niin ettei niissä ole juurikaan ylimääräistä roikkuvaa tilaa niin näissäkin tein saman. Itse asiassa ensimmäisellä kerralla pelkäsin etten saa niitä edes jalkaankaan tai että ne repeävät auki jos saan, mutta pienen sinnittelyn jälkeen sain ne päälle ja lopputuloksena ovat kyllä todella hyvin istuvat, vakaan tuntuiset nahkahousut. Vaikka ne ovatkin kankeammat kuin aikaisemmat nahkahousuni niin eivät ne tavallaan tunnu yhtään ahdistavimmilta ja ne todellakin tuntuvat kuin ne olisivat toinen nahkani 😀 . Mihinkään housuistani en teetä takataskuja, näihin teetin toistamiseen etupuolelle vetoketjulliset taskut.

0
    Kunzmann avatar
    Kunzmann
    Osallistuja

Laitahan kuvia nahkahousuistas päälläs

0
    Nimetön

"Kunzmann" wrote: Laitahan kuvia nahkahousuistas päälläs

Ok, ajattelin laittaa ensin kuvan ihan vaan housuista, etenkin koska olen kuvannut itseäni niissä vain kerran ja se tapahtui sisäoloissa, valoisuus ei riittänyt joten se housujen printtikuviollisuus ei näy siinä ja muutenkin tuli vähän epäselvä kuva. Aina ois parasta kun ottas ulkona, joku kerta sitten. Lisäksi varojen juuri ja juuri salliessa ostin näihinkin housuihin sopivat Kentucky Western pitkävartiset nahkabuutsit, värinä syötävän upea Chocolate.

0
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.