Palaa kohteeseen Nahka-asut

Fetismi ja sen monimuotoisuus

Info Foorumit Fetissit Nahka-asut Fetismi ja sen monimuotoisuus

Tämä aihe sisältää 11 vastaukset, 7 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Nahkapoika95 11 kuukautta, 2 viikkoa sitten.

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija

Nimetön

Ajattelin tässä vapaapäivän ratoksi kirjoittaa pienen kolumnin siitä miten fetismi ilmenee eritavoin. Pahoittelen ettei kirjoitukseni ehkä täytä journalistiliiton direktiivejä ja oikeinkirjoituskin saattaa olla niinnäin.( olin erittäin surkea äidinkielessä, kiinnostus kohdistui enemmän visuaalisiin asioihin)

Anyway.

En voi puhua kuin subjektiivisesta näkökulmasta(omastani) , -siitä mitä tunnen ja havaitsen muissa. Miltä se tuntuu kun pukee ne tiukat nahkahousut päälle…nahka joka hyväilee alkavalla viileydellä ihoa.. muuttuen  lämpimäksi virittyneisyydeksi. Muutamista housuistani olen ottanut vuoret pois ja ne tuntuvat kaikkein parhaimmalta… nahka pelkistettynä omaa nahkaa vasten….oih. Saatikaan nahka paljaita genitaalialueita vasten. Se on fyysisen ja visuaalisen mielihyvän taivas.

Sitten on sitä että kiihottuu sen nahan katsomisesta jonkun muun päällä. Täällä suurinosa taitaa olla tätä osastoa. Minulle on merkitystä myös sille mitä siellä nahan sisällä on. Tunnetasolla mennään kun nainen olen:) Eli ei ne nahkahousut aina sitä kiihotusta tee. Vaatii se muutakin.

Yleisesti ottaen fetisteillä on hyvä mielikuvitus, joka kaahaa seksuaalisenmoottoritien valtaväylää lain toisella puolella. Tämä käytännössä on sitä että, nähdessään pehmeän nahkasohvan jolla istuu nainen  nahkahousuissa, on jo mielessä täydessä aktissa ks ympäristössä—> erektio/kosteusvaurio.

Tietysti se että omistaa tälläisen mielihyvän muodon, tekee rajoituksia. Itse kun observoidessa ohikulkevaa massaa havaitsee sen nahkaa käyttävän persoonan.. katse nauliutuu tähän. Silmä seuraa sitä hellittämättä ja tulee tunne halusta seurata perässä. Täällä moni varmasti tunnistaa tämän ilmiön.

Kaikki jotka pukeutuvat nahkaan eivät ole fetissejä, mutta sen todennäköisyys kasvaa huomattavasti. On myös upeaa olla toisen sellaisen kanssa yhteydessä, joka kykenee jakamaan sen tunteen siitä yhteenkuuluvuuden tajunnanvirrasta. Sukupuoleen katsomatta, ainakin minulla.

Sitten on se osasto josta monen on vaikea puhua..nahka seksissä.

Voi olla vaikeaa kertoa tai ehdottaa kumppanille sen mielihalun tuomista seksuaaliseen kanssakäymiseen …. arvostelua/ torjumista peläten. Ekstroverttinä minä tuon heti julki se mitä haluan ja koen sen myös kumppania kohtaan reiluna. Annan kumppanille mahdollisuuden kieltäytyä ehdotuksesta/ mielihaluista. Joudun myös miettimään onko kyseessä vain kokeilunhalu vai aito kiinnostus asiaan. Ihmismieli on niiii-iin kummallinen ja ennalta-arvaamaton. Sen toteuttaminen kuitenkin on aina hieno ja arvostettava asia, kun sen tavoittaa. Hekuma. Nirvana. Sitä me kaikki tavoitellaan.

Perwerseillä mielihaluilla on myös tapana kehittyä tai muuttaa muotoaan, yleensä elämänkokemus myös rikastaa niitä tai vakiinnuttaa sen johonkin stabiiliin tilaan. Hakemista sen kuitenkin on.

Yhden kuitenkin olen havainnut, sen peittäminen ja mieleen hautaaminen nostaa sen pintaan jossain elämänvaiheessa täysin ennakoimatta. Tasainen pervoilu on parempi vaihtoehto tasapainoiseen elämään kuin kokea katumusta hedonistisesta hetkestä silloin tällöin. Vaikka se olisi kaapissa ja täällä foorumilla.

Tälläisin miettein uuteen vuoteen.

HorseHide the LeatherMom

Nimetön

Olipa siinä paljon ajatuksia! Lisään niihin omasta puolestani:

Minäkin “skannaan” ihmisiä heidän vaatetuksensa suhteen, eivätkä nahkahanskat todellakaan jää huomaamatta. Käsineet tietysti väistyvät jos näkyviin tulee nahkatakki, ja nahkainen alaosa (housut tai hame) puolestaan menee yläosan edelle. Jalkineet? Hyvännäköiset nahkasaappaat ovat aina iso plussa!

Tekstissä mainittu nahkasohva on minulle jokseenkin merkityksetön, ja valitsenkin huonekalut mieluummin laadukkailla kankailla verhoiltuina. Auton istuimet sen sijaan saavat kaikin mokomin olla nahkaa, ja onneksi nahkainen ohjauspyörä on nykyään lähes joka autossa.

En halua kutsua nahkafetissiä perversioksi, koska sehän on vain yksilöllinen mieltymys muiden joukossa. Standardiseksuaalisuus on tylsää!

Kello on 24. Hyvää Uutta Vuotta!

Nimetön

Minulla se nahkafetismi on aika syvää.. kun ensimmäiset nahkahousuni on äitini tehnyt minulle 7- vuotiaana.

Huonekaluissa ja sisustuksessa nahka on vailla vertaa. Kun on lapsia ja eläimiä.  Huonekaluliikkeissäkin suosittelevat nahkasohvaa helppohoitoisuuden vuoksi. Allekirjoitan tuon myös työnkuvani merkeissä.

Ja minun musta keinonahkainen päiväpeittoni (mattapintaista  pvctä)saa ihmisissä mielenkiintoisia reaktioita, niitä on mukava seurata. Mutta kun koirien kannalta ei helpompaa olekkaan. Ja sänkyyn ei tule hiekkaa eikä karvoja…

Kotini on linnani ja siellä saan olla ihan varmasti sen mitä haluan. My home, my rules.

Friikkihän minä olen ja oikeastaan ihan ylpeä siitä. On rikkaus olla erinlainen. Kaikki ei vaan näe sitä “elä ja anna elää”. Ahdasmielisyys ja rajoittuneisuus on aina este ihmisyydelle, tarkoittamatta kuitenkaan sitä etteikö yhteiskunnan sääntöjä tulisi noudattaa.

Nimetön

Jos pitäisi kuvata nahkafetismiä musiikilla tuntuisi se tältä.. kuin virtaava joki…

Kumikarhu
    Osallistuja (Participant)

Kun otsikkona on fetismin monimuotoisuus, niin uskallan sohaista pikkusen tähän topicciin. Ymmärrän kyllä nahkafettareita, mutta näen, että se on kuitenkin fetisseistä “iiseimpiä”. Siinä mielessä, että nahkaan pukeutuminen kun ei välttämättä paljasta vielä käyttäjästään kovinkaan paljoa. Itse en ainakaan osaa suhteutua esim. nahkahousuihin pukeutuneeseen naiseen, että sen täytyy autoimaattisesti olla nahkafettari. Monilla on kotonaan nahkainen sohvakalusto (meilläkin on), mutta siihen ei useinkaan sisälly mitään piilotettuja tuntemuksia. Pykälää vaikeampaa on olla kumifettari. Vaikka kumikuteissa julkisesti esiintyminen on yleistynyt, niin siinä on kuitenkin tietynlainen “poikkeavuuden” leima, jota ei nahkavaatteista sinällään huomaa. Aika harva tänä päivänäkään pukeutuu kumiin tavallisiin bileisiin mennessään.

Muuten allekirjoitan Horsehiden artikkelin useimmat kohdat, jos vaihtaa sanan “nahka” tilalle sanan “kumi”. Kiiltävä vinyylikin käy.

Tigrita

Kumifettarina (ja kaikenlaisena pukeutumisfettarina ylipäätään) olen löytänyt paikkani kinkybileistä. Ensimmäinen kerta tuntui siltä kuin olisin tullut kotiin. Tajusin, miksen niin viihdy esim. baareissa: en voi olla niissä täysin oma itseni tulematta vähän ikävällä tavalla huomioiduksi. Ainakin pienessä mielessäni kuvittelen, että kumiin pukeutuneena saisin enemmän ja epämukavampaa huomiota, jos sitä arkielämässäni käyttäisin. En toki ole kokeillut, ehkä jonakin päivänä.. Nahkaa ja keinonahkaa käytän ja myös ne päällä viihdyn.

Nahkapoika95

“Ymmärrän kyllä nahkafettareita, mutta näen, että se on kuitenkin fetisseistä “iiseimpiä”. Siinä mielessä, että nahkaan pukeutuminen kun ei välttämättä paljasta vielä käyttäjästään kovinkaan paljoa”

Karhun kommenttiin täytyy kyllä lisätä että tuo ei päde omasta mielestä miesten kohdalla. noinhan sen pitäs olla miehilläkin mutta kyllähän niitä leimaamisia tapahtuu muiden “normaalien” miesten silmissä vaikka niitä kuinka neutraalisti yrittäisi käyttää. Nahka asusteet naisilla on taas niin arkea että niillä ei oo ongelmaa. itse olen vähän sekafetisti materiaalien suhteen mutta en silti kyllä mistään sohvista syki, se on mun mielestä asia erikseen kun se materiaali on päällä, eli ei se nahka itsessään sytytä vaan se missä se on.

Admirer

Joo, ei nahkasohva sinällään aiheuta väristyksiä täälläkään.
    Mutta esimerkiksi profiilikuvani tilanne, jossa istuin mustissa nahkoissa punaisella nahkasohvalla, antoi kyllä lisämaustetta.

Minäkin takerrun tuohon Karhun kommenttiin: ” Nahkaan pukeutuminen kun ei välttämättä paljasta vielä käyttäjästään kovinkaan paljoa”
    Miesten kohdalla kun sen pelkää paljastavan käyttäjästään sellaistakin mitä se ei todellisuudessa todista tai mihin se ei edes liity.

Nahkapoika95

juuri näin, sinä sen kiteytit

TTT

Tässä on nyt varmaankin väliä myös sillä minkä ikäinen ihminen on, missä hän asuu ja minkälainen sosiaalinen verkosto hänellä on. Jos asiaa kysyy teini-ikäiseltä pojalta, joka asuu jossakin pikkupitäjässä johon aurinko ei paista ja kavereina on amista käyviä pikkuäijiä ja vanhemmat perusduunareita kolmannessa polvessa, voi tilanne olla kuteiden suhteen aika paljon hankalampi kuin vähän elämää kokeneempi pk-seutulainen, joka liikkuu sallivissa piireissä ja on ihmisenä sellainen jonka persoona tulee enimmäkseen konkreettisimmista asioista ja tekemisistä kuin vaatteista, vaikka tyyli olisi silmiinpistävämpää sorttia. Omasta vinkkelistä jos puhun niin ei nahkakuteet niin ihmeellinen asia ole vaikka onkin se oma juttu. Tiedä sitten onko tähän alkanut jo tottumaan, ehkä muut näkee asiassa enemmän ja ajattelee muulla tavalla. Niitä ajatuksia olisi niin kiva kuulla, mutta harvoin niitä pääsee kuulemaan. Koskaan ei asiasta ole tullut juttua kenenkään kanssa noin yhtä lausetta pidempään.

Nimetön

Niin minusta on ehkä kyse enemmän tiedostamisesta. Toisaalta tuskin joku eskimo ajattelee omista perinnevermeistään että kyse on  nahkafetismistä. En minäkään ajattelut lapsena käyttäessäni äitini tekemiä nahkahousuja että siinä olsi ollut mitään ihmeellistä. Ne oli vaan mukavat housut jalassa.

Fetismissä on kuitenkin kyse seksuaalisuudesta ja tietoisuudesta jonkin materiaalin tuottamaan mielihyvään. Toisilla se on korkeampi ja toisilla matalampi.

Itseasiassa autoilukin on eräänlainen fetismi( joo, tiedän tästä voidaan vaikka tapella) koska auto on joillekkin status ja sillä ajaminen tuottaa mielihyvää tai sillä voidaan myös saavuttaa  yhteiskunnan/yhteisön hierarkiassa jonkinlainen asema. Tai että moottoripyöräilyyn mielletään myös omia brändejä ja mielikuvia. Joihin kuuluu se nahka aika olennaisena osana.

Osa mielikuvista on opittuja, osa tulee oivalluksen kautta.

Keinosiementäjää taas ei voi kuvitella omassa työssään ilman kumihaalareita.

Fetismi on matka omaan minuuteen ja tietoisuuteen, seksuaalisuuteen. Joko sen omaa tai sitten ei.

Nahkapoika95

“Piirit” on mun mielestä vähän eria asia kuin oletukset tiukkoihin nahkahousuihin pukeutuneista miehistä julkisesti, siis tottakai hakeudutaan “salliviin” porukoihin mutta ei se muuta sitä tosiasiaa mitä perusjampat saattaa ajatella… Totta muiden ajatuksia olisi kiinnostava kuulla ja tuoda ilmi omaa näkökantaa….. itsellä ei ole kaverit mitään kummempaa kyselly mutta kyllähän niillä saattaa pieni kysymysmerkki takaraivossa olla :)

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin