↑ Palaa kohteeseen Nahka-asut

Fetismi ja parisuhde

Info Foorumit Fetissit Nahka-asut Fetismi ja parisuhde

Merkitty: 

Tämä aihe sisältää 5 vastaukset, 4 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Nahka 7 kuukautta, 2 viikkoa sitten.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija

Nimetön

Ja taas on päässä senverran ajatuksia, että niistä vois koostaa kolumninpoikasen. Nämä ajatukset ovat nouseet esille foorumillamme olevassa chatissä ja myöskin kuukauden äänestystä sivuuten.

Haluan jälleen täsmentää että tuon julki sen oman subjektiivisen mielipiteeni, koska en ole mikään terapeutti enkä tutkivan journalisimin konsultti. Ja näkemyksenä on ensisiaisesti nahka, koska se on minulle kaikkein lähinnä viettejäni.

Pidemittä puheitta asiaan.

Kun meillä on tuo äänestys ja se antaa jo nyt osviittaa siihen, että keskuudessa vallitsee tyytymättömyys vallitsevaan tilaan(lue: kumppani hakusessa). Haluan lainata Adimirerin pohdiskelevaa kysymystä: miksi tämä on valtaosalta miesten kiinnostuksen kohteena?

Töitä väkertäessäni olen koettanut miettiä maalaisjärjellä ,miksi asia on näin. Mielestäni siihen on muutamia perustavanlaatuisia seikkoja. Ensinnäkin olemme vanhempiemme kopioita, opimme helitä lähtökohtaisesti asioita ja käyttäytymismalleja. Mikäli kotona ei ole suvaitsevaisuutta tai ymmärmystä asioille, on kasvatuksen tuloksena se miksi meidät opetetaan. Vasta kun lähdemme maailmalle ja näemme että maailmassa on muutakin kuin perunamuussi ja lihapullat, tietoisuus joko herää tai ei herää.

Nahka on vuosisatojen ollut enemmän sotilaiden käyttämä materiaali kestonsa ja vahvuutensa puolesta, siihen liittyy maskuliinisuus, sotilaallisuus, testosteroni. Naiset on puettu pellavaan, villaan ja silkkiin…naisellisia, feminiinisiä ja herkkiä materiaaleja. Miestä on yritetty kuitenkin haavoittaa ja nahka on sen estänyt paremmin kuin kuin kevyemmat materiaalit.

Jos mietimme historiaa, sivistystason noustessa, nahan käyttö on jäänyt lähinnä käyttötarkoituksiin, joissa asusteelta on vaadittu kestoa ja ominaisuuksia joita ei ole voitu saada muilla materiaaleilla.

Nahassa on myös se alkukantainen leima, vaikka se olisikin modernisti ommeltu ja sovitettu,sillä voidaan vedota meidän alkukantaisiin vietteihin. eli olisiko niin että fetismi on myös liitoksissa johonkin alkukantaiseen tai syvällä oleviin vietteihin. Itse ajattelen niin, että olemme eläimiä peruskäyttäytymiseltämme, mutta sivityksen tuomana taistelemme niitä vastaa yhteiskunnan tuomien  arvojen mukaisesti.

Minusta syy siihen että tämä ei ole naisten juttu, on yksinkertaisesti yhteiskunnan ja historian tuoma kombinaation lopputulos. Eikä muutosta ole näkyvissä, ainakaan toistaiseksi.

Siihen voidaan tarvita joku joka rikkoo sen käsitetyn kaavan ja tuo muutoksen olemasa oleviin näkemykseen. kuka se on? Joku naispuolinen  Touko joka kykenee tekemään jotain niin radikaalia muutosta suurempaan massaan. Se jää nähtäväksi.

Ja sitten siihen parisuhteeseen.

Ennen reissuani lupasin kirjoittaa jotain eväitä sille kuinka naarasta voisi pyydystää. Minä koen että kohdallani se on ehkä enemmän miehen pyydystämistä. Mutta olenkin poikkeava yksilö, jopa kinkissä mielessä.

Olen nyt törmännyt nahkaa käyttävissä miehissä siihen, että on sitten täysin turha luulla et jonkun joka inhoaa nahkaa, voi kääntää nahkaa rakastavaksi ihmiseksi. Se yhtälö ei yksinkertaisesti toimi. Se on tuulimyllyjä vastaan taistelua.

Itse lähtökohtaisesti valitsen ihmisen, joka arvostaa niitä samoja arvoja kuin minäkin. Kaikkea ei tietenkään voi saada, koska se on epärealistinen tilanne. Elämä on aina epäreilu jossain asiassa ja kaikella on hintansa. Tämän näen siten, että jos joku ominaisuus on jossain väkevänä, on jokin toinen ominaisuus taas heikompana/ olemattomana. Ja tässä tulee se suurin kysymys onko henkiseltä tasolta sitä , että haluaa lähteä kehittämään niitä mukavuusalueen ulkopuolella olevia asioita. Onko se tarpeen ja mitä sillä ajetaan takaa ts pyritään.

Toista on kuitenkaan turha lähteä muokkamaan, siitä ei mitään hyvää seuraa, eikä sillä mitään saavuteta. Mielestäni naiset syyllistyvät tähän paljon enmmän kuin miehet, ainakin meidän  skandinaavisessa kulttuurissa, jossa tasa-arvo on varmasti maailman huippuluokkaa. Harmonian löytyminen ja sen ylläpitäminen on kuitenkin sellainen extreme-laji, että vapaahyppy on siihen verrattuna kevyttä hommaa.

Itse pidän kuitenkin avaimena kaikkeen sitä avoimmuutta, koska sillä saa jo itselleen sen tilanteen että on ollut itselleen rehellinen alkumetreillä. Miksi meillä on suu jos emme käytä sitä? Kun tuon julki että nahka on mun juttu, saan joko torjunnan tai hyväksynnän. Turha siitä on numeroa tehdä.

Hienosäätö on sitten asia erikseen. Nyt kello on sen verran että jatkan kolumnia huomenna virkeämmällä ajatusmaailmalla. Ja kommetteja/mielipiteitä otetaan erittäin mielellään vastaan.

Alkukantaisesti suhteillen

Horse

9 users thanked author for this post.

Admirer
    Osallistuja (Participant)

Olisit nyt laittanut vaikka provokaationa jonkun tärpin mitä voisi alkaa oikomaan.
    Ei tästä löydä oikein mitään ruodittavaa. Liian hyvä kirjoitus.

Sillä pohdiskelevalla kysymykselläni, “miksi tämä on pääsääntöisesti miesten hommaa”, tarkoitin tätä foorumilla riekkumista.

Ne harvat naiset/tytöt, jotka täällä piipahtelevat ja postailevat, saavat jakamattoman ihailuni. Kaikki he panostavat tähän enemmän kuin me miehet keskimäärin.
    Mutta miksi heitä on vain muutama?

Koska umpijunttina heteromiehenä en edes yritä mennä naisen ajatusmaailmaan, voin vain yrittää tehdä päätelmiä näkemästäni ja kokemastani. Senkin joudun valitettavasti tekemään kulttuurimme iskostamien sovinististen stereotypioiden vallassa.

Katukuvassa ja varsinkin iltaelämssä olen havaitsevinani, että naiset hoitavat fetisistisen pukeutumisen huomattavasti tyylikkäämmin kuin me miehet. Se hoituu tavallaan itsestään selvyytenä ilman sen kummempaa esiin nostamista.
    Minun ja monen muun kaltaiseni onneksi osa naisista kokee tarvetta pukeutua niihin vaatteisiin ja materiaaleihin, joita me sitten täällä hehkutamme ja joiden oletan ainakin osalle heistä tuottavan fetisistisiä tuntemuksia.
    Ehkä se on todellakin niin itsestään selvää ettei ole mitään tarvetta tulla hehkuttamaan sitä tänne sosiaaliseen mediaan. Mene ja tiedä

Jos nykypäivän vaateliikkeissä olisi tarjolla nahkavaatteita kilpailukykyiseen hintaan, olettaisin, että sille löytyisi ostajakuntansa tästä samasta ryhmästä. Näin me kaikki olisimme hiukkasen onnellisempia.

Teille muutamille rohkeille naisille, jotka täällä meidän kaikkien riemuksi olette: Suuri ja vilpitön kiitos!!
    Itse en näe tätä touhua niinkään sukupuolisidonnaisena asiana vaan kaipaisin erilaisia näkökulmia genreen liityen.
    Niitä vaan on vaikea saada jos kaikki osallistuja ovat miehiä.

Parisuhdeasioista saa puhua joku muu kuin minä. Joku joka niistä ymmärtää.

4 users thanked author for this post.

Nahka

Hyvää pohdiskelua yläpuolella…

Heitänpä oman lusikkani tähän soppaan ja kerron parin vuoden takaisesta episodista joka kieltämättä jäi vaivaamaan minua ja todennäköisesti myös tätä naista…

Eli olin sopinut treffit erään naisen kanssa hänen luonaan. No menin sinne nahat jaloissa koska halusin tehdä heti selväksi että tämä nahkafetismi on aika syvälle juurtunut minuun. Tosin eipä aiheesta sen enempää puhuttu, mutta huomasin kyllä miten katse harhaili ja joskus meni jopa pienen tuijotuksen puolelle kun hän tarkkaili housujani. Olin otettu ja ajattelin silloin mielessäni, että nyt vaikuttaa hyvältä. No en sen enempää nostanut kissaa pöydälle kun kyseinen daami oli kuitenkin aika paljon nuorempi ja ajattelin olla hienotunteinen. Ts. Jos hänellä on jotain asiaa minulle mistä hän haluaisi puhua niin ottakoon itse puheeksi, kyllä minä sitten vastaisin. Se vaikuttikin hyvältä linjalta koska naiselta alkoi pikkuhiljaa tulla vähän sellaisia kommentteja et hän sai pienet kiksit aina kun minulla oli nahat päällä, eli usein. Kommenteja kuten ‘eikö sulla muita housuja ole kuin nahkahousuja’ja päälle leveä hymy. Tai hän koskettelemassa reittäni ja puristellessa housujani ‘onpas nämä sun housut ihanan pehmeää nahkaa. Ja taas päälle sellainen tyytyväinen hymy.

No luonnollisesti ajattelin että nyt olisi aika keskustella asiasta vähän enemmän. Otin asian puheeksi ja kysyin häneltä että koska me hommataan hänelle nahkahousut tai hameen.  Tämä kysymys sai hänet raivon partaalle,  kyseinen ilta päättyi lyhyeen ja sitä seurasi viikon hiljaisuus.

No tuon kiukuttelun jälkeen tapasimme taas ja otin uudestaan asian esille; kerroin hänelle mm. miten hyvä materiaali nahka on esim syksyllä ja miten kestävää se on. Toki myös mainitsin että se myös korostaisi kivasti hänen jo valmiiksi olevia hyviä muotojaan. Enkä taaskaan saanut vastausta.  Koska tämä tuntui olevan hänelle liian kova pala purtavaksi, niin annoin asian olla.

Ja kysymykset jotka tässä hämmensi minua oli se, että oliko nainen vielä ns kaapissa? Pelkäsikö hän leimautumista(asui siis pienellä paikkakunnalla), vaikkakin tein selväksi sen että nahkikset voisi olla vaan ihan sellaiset kotihousut? Eikö hän luottanut minuun vielä tarpeeksi että olisi ottanut sen yhden askeleen kohti sitä mistä hän nauttii?

Ja sitten taas minun näkökulmaani, kuten tuossa yllä mainitsin, tuon sen fetissini esille aika usein. En puheilla vaan pukeutumisella. Ja tässä kohtaa olen aika tiukka. En halua kumppaniksi ketään ketä ei ymmärrä/halua ymmärtää fetissiäni. Tässä kohtaa olisi hyvä muistaa se että parisuhteessa on aika paljon kyse joustamisesta ja jonkinsortin vaihtokaupoista. Kysymys lieneekin, mahtaako tuo kyseinen tyttö tietää millaisen seksuaalisen hulluudeen partaalle hän olisi minut ajanut? Olisi meinaan saanut sata varmasti minun jakamattoman huomion. Ja uskon että aika moni olisi kyseisestä asiasta mielissään. Mutta kun ei niin ei.

3 users thanked author for this post.

jatimatic

Itselläni oli yllä olevan kirjoituksen kaltainen tilanne viime vuoden puolella. Ryhdyin tapailemaan ikäistäni naista, siis nelikymppistä. Heti ensi tapaamisista lähtien olin oma itseni, milloin nahkahousuissa, milloin pillifarkuissa, milloin – siunatkoon! – niiden yhdistelmissä. Asiaa en kuitenkaan ottanut verbaalisella tasolla esiin, annoin hänen tehdä näkemänsä perusteella omat johtopäätökset, ja jos/kun ottaisi puheeksi, sitten puhuisin.

Asiain tola ei tuntunut häntä lainkaan vaivaavan. Päin vastoin, sain silloin tällöin kehujakin kuulla. Vaikka kyseessä oli, kuten ajan kuluessa paljastui, hartaasti uskova nainen, ei se estänyt häntä hankkimasta vahapäällystettyjä pillifarkkuja. Koin että hän hankki ne vähän minun mielikseni, tai ainakin näin haluan uskotella. Myös ensimmäisille kunnon treffeille hän osti tyylikkään ja näpsäkän asun, johon kuului nahkajakku.

No, suhde väljähti ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan, mutta se ei johtunut näistä materiaalisista viehtymyksistä, vaan pikemminkin immateriaalisista.

Itselleni tämä opetti ja osoitti sen että omalla itsellä kannattaa mennä, jos ei natsaa, niin sitten ei. Ja kun kerran täällä vaan ollaan,  on turha kuluttaa aikaansa siihen että vatvoo mitä muut ajattelevat.

2 users thanked author for this post.

Nimetön

Hyvä Jatimatic!

Aikuisen miehen toimintaa.

Nahka

Itselläni oli yllä olevan kirjoituksen kaltainen tilanne viime vuoden puolella. Ryhdyin tapailemaan ikäistäni naista, siis nelikymppistä. Heti ensi tapaamisista lähtien olin oma itseni, milloin nahkahousuissa, milloin pillifarkuissa, milloin – siunatkoon! – niiden yhdistelmissä. Asiaa en kuitenkaan ottanut verbaalisella tasolla esiin, annoin hänen tehdä näkemänsä perusteella omat johtopäätökset, ja jos/kun ottaisi puheeksi, sitten puhuisin. Asiain tola ei tuntunut häntä lainkaan vaivaavan. Päin vastoin, sain silloin tällöin kehujakin kuulla. Vaikka kyseessä oli, kuten ajan kuluessa paljastui, hartaasti uskova nainen, ei se estänyt häntä hankkimasta vahapäällystettyjä pillifarkkuja. Koin että hän hankki ne vähän minun mielikseni, tai ainakin näin haluan uskotella. Myös ensimmäisille kunnon treffeille hän osti tyylikkään ja näpsäkän asun, johon kuului nahkajakku. No, suhde väljähti ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan, mutta se ei johtunut näistä materiaalisista viehtymyksistä, vaan pikemminkin immateriaalisista. Itselleni tämä opetti ja osoitti sen että omalla itsellä kannattaa mennä, jos ei natsaa, niin sitten ei. Ja kun kerran täällä vaan ollaan, on turha kuluttaa aikaansa siihen että vatvoo mitä muut ajattelevat.

Touche. Aivan turha kuvitella että homma toimii jos näyttelee jotain muuta kuin on. Siinä tulee vaan ennemmin tai myöhemmin seinä vastaan.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin