↑ Palaa kohteeseen Vapaa keskustelu

Alku

Info Foorumit Muut Vapaa keskustelu Alku

Tämä aihe sisältää 7 vastaukset, 528 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  LtxDevil 6 vuotta, 3 kuukautta sitten.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija

rubbrr
    Osallistuja (Participant)

Milloin huomasit että sinulla on jokin fetissi?

rubbrr

Anteeksi ihmiset. Mun netti on sökö ja nyt operoin puhelimen kautta. Kait siksi toi kysymys on kolmeen kertaan. Sori :/

BlackRaven
    Jäsen

"rubbrr" wrote: Milloin huomasit että sinulla on jokin fetissi?

Miten kysyjä määrittelee sanan "fetissi"?

Onko se…

1. pakonomainen (psykopatologisesti ongelmallinen ja arkielämässä haittaa tuottava) mieltymys juttuun, jota ilman seksi ei kertakaikkiaan suju: sen puuttuessa ei kiihotu, ei laukea, ihminen on haluton ja kykenemätön, ärtyisä, jne.

vai

2. voimakas veto kohti juttua, jota ilmankin pärjää, mutta joka kuitenkin mieluiten saisi olla läsnä, jotta saa parhaat kiksit: siihen verrattuna vanilja-asianharrastus tuntuu kovin lattealta ja siltä kuin jotain olennaista puuttuisi

vai

3. tilanne, jossa on tunnustanut itselleen, että jokin kinkyjuttu kiihottaa ja kiinnostaa mutta ei kuitenkaan niin suuresti, että sen ajoittainen tai kokonaisvaltainenkaan puuttuminen elämästä ihmeemmin menoa haittaisi, vaikka kiva onkin harrastaa jos tilaisuus tarjoutuu?

vai

4. sama kuin edellä, mutta ainakin toistaiseksi vielä vain pelkästään fantasioiden, ei toiminnan tasolla.

Itse väitän, että ainakin kolmoskohdan mieltymyksiä ja taipumuksia ja erityisesti neloskohdan tyylisiä bizarre-fantasioita on useimmilla ihmisillä. Mielenkiinnon kohteet tietysti vaihtelevat.

Ja monilla erilaisia ei-vaniljatyyppisiä kiinnostuksenkohteita (epäsovinnaisia fantasioita, joita sopivan tilaisuuden ovelle koputtaessa voisi haluta toteuttaakin, tai on toteuttanutkin) lienee samanaikaisesti useitakin, vaikka ei niistä kaikista toreilla ja turuilla huudella eikä edes kysyttäessä partnerille välttämättä kerrota. Ei siis ole ehkä ihan tavatonta, että fetisseistä (laveassa merkityksessä) pitää puhua monikossa.

Kumikarhu

^Meneepä kovin filosofiseksi tämä keskustelu. Eiköhän lähinnä ykköskohdan mukainen määritelmä ole ainoa oikea vastaus? Lievästi kakkonenkin ehkä voi tulla kyseeseen, mutta loput kohdat eivät enää ole fetissejä. Mielestäni.

MaskMan

2. kohta kuvaa mun kohdalla parhaiten ja tän olen huomannut pikkuhiljaa iän myötä. Nykyisen kumppanin kanssa voimistunut ja alkanut kiinnostamaan eri tavalla. 8)

LtxDevil
    Jäsen

Heh, hiukan juurikin hymähdellyt laudan osiolle muut fetissit, kun on untuvatakkeja ja muuta, että jos ne olisivat ykköstyypin fetissinä, niin hankalaa voisi olla. 😀 Mutta filosofia on hyvästä, fetissi on kuitenkin aika laaja määritelmä, ja eri asioista voi todella olla eri laatuisia viehtymyksiä. kakkostyypin kumifettari taidan olla, vapaapäivinä enemmän ykköstyypin. Tai en minä tiedä, voiko sitä olla tai ei, mutta toistaiseksi kumihalut eivät häiritse elämääni, ellen itse halua. Vapaapäivinä harvalla asialla on niin väliä, että kumin ohi ajaa. 🙂

BlackRaven
    Jäsen

Jotta ei harhauduttaisi liiaksi alkuperäisestä kysymyksestä (ja kun kysyjäkään ei ole palannut omaa fetissin määrittelyään kertomaan) niin ehkä parasta on sitten vain vastata alkuperäiseen kysymykseen siten, että samalla määrittelee mielenkiintonsa laadun ja syvyyden, niin kuin esimerkiksi LtxDevil edellä juuri tekikin.

Lateksin osalta itse olen kolmosryhmässä. Välillä olen vähän pelännyt että saattaisin joskus siirtyä kakkoseenkin, mutta ei nyt ainakaan vielä ole niin käynyt. Koputetaanpa puuta.

Kiinnostus syttyi englanninkielisiä eroottisia tarinoita (alt.sex.stories…) Internetistä lukemalla. Törmäsin muutamaan lateksin ympärillä pyörineeseen fetissifantasiatarinaan ja nehän valottivat asian eri ulottuvuuksia ja mahdollisuuksia aivan uudella tavalla.

Sitä ennenkin pidin kyllä tiukkoja, ihonmyötäisiä ja kiiltäviä asuja kiihottavina katsella, ainakin kauniiden naisten päällä. Mutta vasta lateksifantasiatarinoiden lukeminen avasi asian sillä tasolla, minkälaisia tuntemuksia asu voi kantajalleen (eikä pelkästään päältä katsojalle) ihokosketuksen ja materiaalin tuntuman kautta tuottaa… tai mitä kiihottavaa on esimerkiksi jossain hupussa, jollaisten käyttöä en kuvien perusteella alun perin käsittänyt lainkaan.

En muista mikä oli se tarina minkä ensiksi luin tai miten siinä asioita kuvailtiin. Googlella helposti löytyvä "Diary of a Latex Lady" -blogi on kuitenkin nykyään varmasti se, jonka pistäisin aloittelijan tai omista tuntemuksistaan epävarman lukemaan alusta loppuun. Samalla voi katsastaa jollain kuvahaulla Bianca Beauchampit, Susan Waylandit ja Princess Fatalet sekä muutaman vacbed- ja pukeutumissessiovideopätkän. Näillä luulisi pääsevän alkuun, jos on päästäkseen.

(LL:n päiväkirjojen todenperäisyydestä en tiedä mennä takuuseen. Mutta jos kirjoittajan tarinointi ei saa aikaan lukijassa mitään kehollisia ja lihallisia elonmerkkejä vaan kaikki pysyy strategisilla alueilla kuolleena tai saharana, niin sitten lienee kyseessä henkilö, jonka ajukoppa nyt ei vain kertakaikkiaan ole latex-ulottuvuudelle millään tavalla virittynyt tai vastaanottavainen.)

LtxDevil
    Jäsen

Heh, aivan totta. LLDiaries on kyllä helvetin hyvin kirjoitettu, ja se jotenkin särähtää liian hyvin miehen ajatusmalleja tuntevan kirjoittamalle. Tai siis, lateksifetistimiestä meinaan. Se kun omalta osaltaan on sellaista täsmäpommitusta kumissa sytyttäviin ajatuksiin, ei sellaista yleisesti naisten blogityyliä. Mutta pirustako minä tiedän, jos onkin totta koko juttu. Olisihan se vinkeää.

Niin, ehkä minäkin jotain aiheeseen. Minulle on jostain varhaislapsuudesta muistoja vinyylikäsineistä ja vaippaliinoista. Jos en väärin muista, niin moisilla tuli hirmuisen jännityksen sekainen tunne, kun sai käsiinsä hypisteltäväksi.

Tämänlainen hypistely johtikin vanhemmalla iällä pikkuhiljaa kelmuilujen, itsetehtyjen muovivaatteiden ja kumikokemuksien myötä ottamaan selvää, että mikä tämä aina mielessä pyörivä asia ja konsepti itselleni on.
    Jotain hajua jo ehkä on, kuten olen vissiin länkyttänytkin, mutta vielä riittää penkomista noissa jutuissa.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.

Siirry työkalupalkkiin